Pravidla příští sezonu startovní pole zase roztáhnou, obává se Mercedes
Šéf Mercedesu Toto Wolff se obává roku 2022 a změn pravidel, zároveň se také vyjádřil k letošnímu boji o titul mistra světa.
I přes relativně omezený vývoj vozů pro tuto sezonu, byly první dva závody vnímány jako jedny z nejlepších za poslední roky. Úvod roku 2021 je dokonce někdy označován i za ten nejlepší v novém tisíciletí. Jak v Bahrajnu, tak v Imole byla formule 1 svědkem úchvatného boje mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem. Po prvních dvou Grand Prix je stav nerozhodný 1:1.
Mercedes a Red Bull si jsou v úvodu sezony velmi vyrovnanými soupeři a kvůli zmiňovanému omezenému vývoji by tento stav mohl trvat celý rok. Sezona 2022 by měla být ještě lepší, nové vozy by měli jezdcům snadněji předjíždět a bojovat spolu přímo na trati. Toto Wolff o tom však pochybuje.
„Vždy jsme to říkali a je to docela logické. Když ustálíme pravidla, týmy se pak začnou přibližovat. Startovní pole bude vyrovnanější. Pro ty, kteří jsou vpředu, se možnosti vývoje neustále zmenšují, nemáte zkrátka už další možnost, jak ve vývoji pokračovat.
Týmy, které jsou vzadu se nám tak mohou přiblížit. Oni mají pořád velké množství vývoje, mají cestu, po které mohou jít. Dříve či později se startovní pole vyrovná,“ uvedl Wolff.
Kvůli omezenému vývoji pro letošní sezonu a kvůli zavedení rozpočtového stropu se týmy budou muset vyvarovat velkým nehodám a začít se velmi brzy soustředit na vývoj nového monopostu pro revoluční rok 2022. Wolff potvrdil, že nehodu Valtteriho Bottase z minulého týdne už Mercedes pocítil.
„Jsme závislý na našem rozpočtu a čeho se opravdu obávám je, že budeme muset odepsat celé auto. Teď to není ten případ, ale skoro, a to není to, co bychom si přáli. Není to nijak zábavné a bohužel to zřejmě ovlivní i naše vylepšení, které jsme schopni udělat.“
Toto Wolff se také vyjádřil k novým pravidlům, která vejdou v platnost už příští rok. Šéf Mercedesu z nich zrovna dvakrát nadšený není.
„Je zde velká možnost, že jeden nebo dva týmy budou mít velkou převahu nad ostatními. Podobně jako v roce 2014 budeme mít velmi rozdělené startovní pole a bude zase trvat roky, než se na špičku někdo dotáhne. My teď možná nebudeme vpředu jako kdysi, ale jde o tu samou situaci.“
Revoluční pravidla měla platit už od této sezony, ale došlo k odkladu kvůli celosvětové pandemii, to znamená ještě jednu sezonu navíc, než dojde na onu změnu. Wolff se proto stále soustředí na bitvu s Red Bullem, která jeho tým pravděpodobně čeká.
„V tuto chvíli jsme za Red Bullem snad ve všech oblastech. Pokud uděláme vše správně a každý bude pracovat bezchybně, pořád jsme nějaké dvě desetiny za Verstappenem a ne před. Nakonec ale ve sportu vše funguje trochu jinak, Lewis minulý týden vykouzlil opravdu špičkové kolo a díky němu se nám daří s Red Bully bojovat,“ pochválil svého svěřence šéf týmu.