Pravidla kvalifikace zvýhodňují už tak silné týmy Mercedes a Red Bull

Fernando Alonso říká, že kvalifikační pravidla formule 1 upřednostňují nejrychlejší týmy tím, že jim dávají příležitost zahájit závod na tvrdších pneumatikách. Pomalejší týmy ale bojují s měkčí sadou o postup do Q3.

Štítky: Alpine Fernando Alonso kvalifikace Pravidla Zveřejněno 30. 06 2021 — Jiří Košta

Jezdci, kteří dosáhnou Q3, musí zahájit závod na pneumatikách, které použili k zajetí nejrychlejšího času v Q2. Jelikož rychlejší vozy dokážou postoupit přes Q3 bez použití nejměkčích pneumatik, jsou schopny zahájit závod na tvrdší gumě, což jim dává strategickou výhodu.

Tento efekt bude patrný na víkendové Velké ceně Rakouska, protože Pirelli přináší měkčí pneumatiky než ty, které se používaly pro GP Štýrska, jenž se konala na stejné trati.

„Bude to výzva odjet jednu zastávku. Pokud začnete s C5 (tvrdší sada pneumatik), tak to bude možná ještě těžší. Rychlá auta mají k dispozici luxus, tím, že se této pneumatice vyhnou, ale ve středu pole takové možnosti nemáme. To je ta špatná věc na pravidlech.

Snaží se vymyslet jedno pravidlo, které by mohlo být přínosem pro show, a prospívají jen velkým týmům,” říká Alonso.

Poté, co v neděli skončil devátý, Alonso pochybuje, že tým bude moci tento víkend podávat mnohem lepší výkony. Týmový kolega Esteban Ocon se naopak v závodě poměrně trápil a zůstal v “zácpě” za dalšími vozy.

„Nemyslím si, že Rakousko je náš nejlepší okruh. Bohužel tu máme dva závody, takže musíme ustát škody, které můžeme mít z hlediska bodů. Myslím, že jsme to v prvním závodě zvládli velmi dobře, protože jsme získali o jeden bod více než AlphaTauri a o dva méně než Aston Martin. Takže se nám podařilo toto poškození omezit. Ale ve druhém závodě si myslím, že to bude další náročný víkend. Pokusíme se to udělat lépe, ale bude to obtížné. Myslím, že toto je náš limit,” dodává závodník stáje Alpine.

Volkswagen ID.Buzz se ukázal v před produkční verzi