Poznatky ze Sprintu na GP Miami
Max Verstappen si připsal téměř nevyhnutelné vítězství ve sprintu Formule 1 v Miami 2024, ale stejně jako v kvalifikaci na sprint se zdálo, že si řízení svého Red Bullu příliš neužil.
LECLERC vs. VERSTAPPEN
Ferrari Charlese Leclerca přežilo kolizi s Alpinou Estebana Ocona, která se stala před závodem, a způsobilo Verstappenovu Red Bullu v úvodním kole skutečné potíže. Safety car však neutralizoval veškeré tempo, které si Leclerc vybudoval. A po restartu se jezdec Ferrari nikdy nedokázal dostat na dostřel systému DRS, takže nakonec odjel zbývajících 16 z 19 kol v efektivní patové situaci s Verstappenem.
I když si Verstappen stěžoval, že se jeho Red Bull cítí “hrozně, nulová přilnavost zadní části, jako včera v kvalifikaci”, Leclerc prostě neměl žádnou šanci.
RICCIARDO
Kvalifikace sprintu byla tím nejpůsobivějším, co Daniel Ricciardo ve voze F1 v roce 2024 předvedl – nejlepší výkon od kvalifikace v Mexiku v roce 2023. Když Sergio Perez po startu vjel hluboko do první zatáčky, Ricciardo dostal své RB do první trojky a (sprintové) stupně vítězů vypadaly nadějně. Tak to ale neskončilo. Perezovi se krátce po restartu podařilo Ricciarda pomocí DRS předjet – což byl klíčový tah, aby se vyhnul tomu, že ho jeden z jezdců v horším voze bude chtít připravit o místo na soupisce 2025.
Ricciardův RB nepatří do první šestky výkonnostního žebřáčku závodů Formule 1. Jeho přirozené tempo mu diktuje, že je opravdu okrajovým kandidátem na umístění v první desítce. Ale když pneumatiky při teplotě trati 42 °C zvadly, Ricciardo se působivě držel na čtvrtém místě, přestože se Sainz v posledních kolech snažil útočit.
NORRIS
Lando Norris měl být v tomto závodě na pole position a porazit Verstappena, ale kvůli chybám, který on a McLaren udělali v pátečním části kvalifikace SQ3, startoval až z devátého místa. Tím se vystavil riziku, že se v případě chaosu na startu dostane do problémů – a to se také stalo. Norris se stal nevinnou obětí kolize mezi Mercedesem Lewise Hamiltona a Aston Martiny Fernanda Alonsa a Lance Strolla. Oscar Piastri alespoň zachoval čest McLarenu v méně modernizované verzi vozu a následoval Sainze do cíle, aby doplnil první šestici.
HAMILTON A MAGNUSSEN
Poté, co Hamilton přežil kolizi s Alonsem, dojel na devátém místě za dvojicí Nico Hulkenberg a Kevin Magnussen z týmu Haas. Hamilton se několikrát pokusil předjet Magnussena v 11. zatáčce a Magnussen se bránil s pro něj typickou agresivitou. Ukázalo se, že příliš agresivně. Dostal několik penalizací za zkrácení trati a překročení limitů a poté přiznal, že to nedělá rád, ale “musí hrát hru”.
Ta “hra” spočívala v tom, že Magnussenův zátaras ochránil Hulkenbergovo sedmé místo a zajistil Haasu dva další mistrovské body z tohoto závodu. Hamiltonovi se podařilo znovu předjet RB Yukiho Tsunody a získat poslední bod za osmé místo (poté, co byl Magnussen penalizován), jen aby sám dostal trest za překročení rychlosti v boxové uličce. To završilo nešťastný závod Mercedesu, v němž incident s více vozy v první zatáčce odsoudil George Russella k namáhavé opravné jízdě ze 14. na 12. místo a skončil za Sauberem Zhou Guanyu.
Ricciardův výsledek ukázal, že v tak horkém závodě s omezenou životností pneumatik nebylo pro mnohem rychlejší vozy snadné dostat se před vozy ve středu pole, ale i tak bude nedostatek závodního tempa Mercedesu, který má tento víkend výrazně modernizovanou podlahu, pro inženýry z Brackley znepokojující.
Tento vůz vypadal během závodního stintu stejně neuspokojivě jako v páteční kvalifikaci na sprint.
Nyní uvidíme, co dokáže McLaren a Lando Norris v hlavní kvalifikaci na GP Miami.
Výsledky Sprintu GP Miami:
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 31’31.383 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 3.371 |
3 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 5.095 |
4 | Daniel Ricciardo | RB/Honda RBPT | 14.971 |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 15.222 |
6 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 15.750 |
7 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 22.054 |
8 | Yuki Tsunoda | RB/Honda RBPT | 29.816 |
9 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 31.880 |
10 | Logan Sargeant | Williams/Mercedes | 34.355 |
11 | Zhou Guanyu | Sauber/Ferrari | 35.078 |
12 | George Russell | Mercedes | 35.755 |
13 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 36.086 |
14 | Valtteri Bottas | Sauber/Ferrari | 36.892 |
15 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 37.740 |
16 | Lewis Hamilton | Mercedes | 49.347 |
17 | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 59.409 |
18 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’06.303 |
19 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | kolize |
20 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | kolize |