Porsche: Naše podmínky vstupu do F1 se začínají naplňovat

Nový šéf Porsche pro motorsport Thomas Laudenbach uvedl, že faktory, které automobilka požaduje pro vstup do formule 1 se naplňují. Konečné rozhodnutí by navíc nemělo trvat příliš dlouho.

Štítky: Pohonné jednotky Porsche Pravidla Zveřejněno 7. 11 2021 — Vašek Štěpánek

Koncern Volkswagenu, který vlastní Porsche i Audi, se pravidelně zúčastňuje schůzek s FIA a současnými týmy formule 1. Obsahem diskusí je potenciální vstup nových značek do sportu od roku 2026, kdy přijdou nová pravidla ohledně motorů.

Důležité je, aby nová pravidla vyhovovala současným automobilkám, ale aby byla také dostatečně lákavá pro nové dodavatele pohonných jednotek. Kompromisem má být úplné zrušení hybridního motorgenerátoru MGU-H.

Diskuse ale stále probíhají a je také důležité zajistit, aby stávající motoráři neměli až příliš velkou výhodu nad novými účastníky. Hlasitě se tak přemýšlí o tom, jak zajistit, aby nové automobilky nebyly nekonkurenceschopné.

Porsche zvažuje vstup do F1 už poměrně dlouhou dobu a velkou nadějí byl rok 2021. Od toho ale automobilka v důsledku minimálních, takřka žádných, změn v oblasti motorů upustila. Do čela Porsche se nyní dostal také Thomas Laudenbach, který bude mít při rozhodovaní velké slovo.

Ten uvedl, že faktory ohledně nových pohonných jednotek zapadají i do zájmu Porsche. Jde především o schopnost formule 1 být relevantní pro technologii silničních automobilů, německá značka totiž tlačí na zvýšení elektrifikovaného prvku v turbohybridním nastavení.

„Pokud se podíváte do budoucnosti a zvážíte jakým směrem se veškeré automobilky vydávají, tím myslím elektroauta, je důležité, aby to samé dělala také formule 1. Mám namysli především posun k elektrifikaci.

Jakožto vrchní motorsportová kategorie by měla být F1 více relevantní k tomu, co se děje na běžných silnicích – měla by udávat směr, kterým se potom budou udávat i osobní auta a podle toho, co vím, udělala FIA tímto směrem obrovský krok kupředu,“ zhodnotil Laudenbach.

Vedení Porsche dále naléhá na tom, aby F1 udělala ještě razantnější kroky v omezení nákladů na vývoj motoru. Tím by se Porsche neocitlo v žádné jasné nevýhodě. Laudenbach navrhuje standardizaci některých komponent motoru.

„Není žádným tajemstvím, že opravdu silně uvažujeme o vstupu do formule 1, také není tajemstvím, že se pravidelně zúčastňujeme diskusí s FIA a týmy F1. Máme o tento sport reálný zájem, ale zatím není rozhodnuto.

Jak jsem řekl, podle toho, co vím, udělala formule 1 a FIA výrazný krok dopředu – tím myslím elektrifikaci. Rádi bychom také viděli více standardizovaných dílů v motorech, aby se zabránilo větším výhodám některých týmů.

Z toho všeho vyplývá, že věci se daly do pohybu a faktory, které jsem nyní vyjmenoval, se skutečně začínají uplatňovat. Uvidíme, co přinese budoucnost,“ shrnul celou situaci a potenciální vstup Porsche do F1 Laudenbach.