Porsche má hotový motor pro formuli 1

Německá automobilka, která v F1 naposledy soutěžila v roce 1991 jako dodavatel motorů stáji Footwork, testuje pohonnou jednotku pro královnu motorsportu. Má to ale háček…

2 Štítky: Pohonné jednotky Porsche Zveřejněno 31. 05 2019 — Lukáš Štěrovský

Porsche zvažovalo vstup do F1 pro rok 2021, kdy měly být zavedené nové, levnější a méně komplikované motory. Jenže regule pro tyto agregáty pořád nejsou konkretizovány, Porsche se navíc stáhlo z mistrovství vytrvalostních závodů WEC a svoji pozornost směřuje na formuli E.

Přesto německý motorář má pohonnou jednotku vhodnou pro F1. K jejímu návrhu došlo před dvěma lety, když Porsche chtělo postavit nový šestiválcový motor pro vozy LMP1 v šampionátu WEC, který by nahradil současný čtyřválec.

„V roce 2017 byly v F1 náznaky toho, že se změní pravidla a skončí rekuperační systémy jako MGU-H. Tehdy Porsche bylo členem komise automobilek FIA a bylo zahrnuto do diskuzí o budoucnosti formule 1 od roku 2021,“ vykládá šéf divize motorsportu Porsche Fritz Enzinger.

„Tehdy jsme vyrobili šestiválcový motor pro WEC. Samozřejmě jsme uvažovali o tom, co by se muselo změnit, abychom ho mohli používat v F1. Takové věci lze provést různými způsoby.“

Vstup do F1 pravděpodobný není

Na projektu pracovalo asi 40 lidí. A i když přišlo oznámení o konci ve vytrvalostních závodech, Porsche se domnívalo, že motor pořád může využít ve sportovních sériových vozech.

„Na konci roku 2017 jsme obdrželi od naší sesterské firmy (Porsche spadá do koncernu Volkswagen Group, jehož členy jsou např. firmy Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, ale třeba i SEAT či Škoda, pozn. red.) zakázku na vývoj vysoce účinného šestiválce, navzdory našemu konci v LMP1. Nebylo to jen na papíře, šlo o skutečný hardware s myšlenkou, že v roce 2019 bude testován. To byl požadavek našeho představenstva.

Teď je motor hotový a testuje se. Tým 20 až 25 techniků ho analyzuje a zkoumá možnosti dalšího využití. Je to otevřené. Kdyby ale bylo rozhodnuto poslat Porsche pro rok 2021 do F1, oznámili bychom to už vloni,“ tvrdí Enzinger. Porsche navíc už několikrát prohlásilo, že formule 1 v současné podobě pro něj nemá význam, na rozdíl od formule E.

Vůz Porsche pro LMP1 – 919 Hybrid

Diskuse k článku

Napsat komentář