Popularita F1 v USA roste. Po závodu v Číně jsou rekordní čísla
Letošní GP Číny byla v USA historicky nejsledovanějším závodem ze všech dosavadní závodů v této zemi.
Dlouhé roky se F1 snažila o to prorazit na americký trh. Zá vládnutí Bernieho Ecclestonea to nešlo, ale s příchodem Liberty Media se mravenčí práce postupně vyplácí a královna motorsportu je v USA čím dál populárnější.
V letech 2008 až 2011 byl kalendář F1 bez jediného závodu na území USA. Dnes má rovnou tři zastoupení – od roku 2012 se závodí v Austinu, v roce 2022 zavítal svět F1 do Miami a o rok později také do Las Vegas. To by pro příští roky nemuselo být vše, dlouho se totiž mluví také o zájmu Chicaga.
Velký podíl na rostoucí popularitě má rozhodně série Drive to Survive z dílny Netflixu, která má za sebou již sedm sérií a ke sportu přitáhla fanoušky, kteří dříve o formuli 1 neměli ani ponětí. První velký nárůst byl zaznamenám v průběhu roku 2021, kdy jsme byli svědky jedné z nejdramatičtějších sezón v historii tohoto sportu.
Uplynulou GP Číny sledovalo 967 tisíc diváků, což je o 31,6 % více, než při GP Číny v minulém roce. Úvodní závod v Austrálii sledovalo dokonce 1,11 milionu diváků. Ve srovnání s prvními dvěma závody v minulé sezóně se jedná o nárust v hodnotě 65 %!
Formule 1 bude na území USA hledat nového vlastníka televizních práv, se současným držitelem ESPN smlouvu neprodlouží. Mezi největší zájemce o televizní práva má patřit televize NBC a streamovací platforma Netflix.