Pořadatel GP Mexika: Do místní ekonomiky napumpujeme až 700 milionů dolarů

Hlavní promotér Velké ceny Mexika Federico González Compeán nechal nahlédnout do zákulisí pořádání Grand Prix. Podle jeho slov se královna motorsportu svými principy až tak neliší od jiných akcí, jistá specifika si však zachovává.

Štítky: GP Mexika Zveřejněno 5. 11 2021 — Lukáš Štěrovský

Zatímco vloni F1 Ameriku i Mexiko vynechala, letos se královna motorsportu na americký kontinent vrací a chuť diváků po závodech je obrovská. V Austinu přišlo za celý víkend rekordních 400 tisíc návštěvníků, Mexiko je už dlouhé měsíce vyprodané.

„Když Checo získal místo v Red Bullu a posléze se mu začalo dařit, prodeje rychle stoupaly,“ popisuje vliv domácího jezdce promotér Federico González Compeán. „Pro fanoušky je něco jako hrdina.“

Sám Compeán přitom s F1 nemá jinak dočinění. Jedná se o divadelního producenta, který založil promotérskou firmu CIE a ročně prodá celosvětově 8 milionů vstupenek na nejrůznější akce. Odlišnost světa závodů od divadla ale ze své pozice nevnímá.

„My pracujeme na šoubyznysu, zbytek necháváme na ostatních. Koncerty, divadla, F1, v tomto ohledu je vše stejné. Liší se jen scéna. Jedna, ta divadelní, má jen pár metrů, ve formuli 1 je to dráha dlouhá 4,3 kilometru.

V podstatě je to ale stejné. Nejsme součástí toho odvětví, nerozhodujeme o jezdci nebo o tom, jakou píseň zahrají Coldplay či Madonna. Ale vytváříme atmosféru a zážitky a ty dostáváme k zákazníkům, to je nás hlavní cíl,“ vysvětluje s tím, že pořádání závodu má pro dané území další benefity.

„Podle našich údajů přiteče do místní ekonomiky díky turismu až 700 milionů dolarů. Navíc dáváme práci místním, jedná se až o 9 tisíc zaměstnanců,“ těší Compeána.