Pokud bude Schumacher i nadále bourat, přijdou vážné rozhovory

Šéf týmu Haas Günther Steiner přiznal, že tým horkotěžko drží krok s dodávkou náhradních dílů kvůli velkým a drahým nehodám Micka Schumachera. Pokud bude mladý Němec stále kolidovat, přijdou na řadu vážné rozhovory.

Štítky: Günther Steiner Haas Mick Schumacher Zveřejněno 11. 06 2022 — Vašek Štěpánek

Pilot Haasu nezažívá povedou druhou sezonu v F1. Mick Schumacher svému týmu způsobuje zatím spíše starosti než radosti, když je pravidelně součástí nehod. Aby toho nebylo málo, syn sedminásobného šampiona Michaela rychlostně ztrácí i na kolegu Magnussena.

Zatím poslední nehodu Schumacher způsobil v Monaku, kdy ve 27. kole chyboval v zatáčkách u bazénu a rozpůlil svůj monopost VF–22. Incident přišel po relativně krátké době po další velké nehodě ze Saúdské Arábie, kde mladý Schumi havaroval už v kvalifikaci.

Trpělivost dochází i šéfovi stáje Güntheru Steinerovi, kterému vadí především utrácení peněz za kolize. Pokud bude Schumacher i nadále kolidovat, bude nutné přistoupit k vážným, a ne příliš příjemným rozhovorům.

„Řekl bych, že to nastane, pokud to bude pokračovat. Víte tímto tempem nám v jistém bodě dojdou součástky a náhradní díly. Nebudeme schopni je znovu vyrobit a zároveň tím zajistit, že budeme v dalších závodech startovat do závodu.

Musíme se tak postarat o to, aby k dalším velkým incidentům nedocházelo. Ano, jednou se to stát může a každý tým s tím i tak nějak počítá. Určitě ale není možné pořád něco opravovat, nejde to fyzicky zvládnout, a to se ještě nebavíme o financích.

Myslím si, že už jsme z okna vyhodili hodně peněz, které jsme mohli využít na vývoj. Bohužel se tomu tak nestalo a v dnešní době rozpočtových stropů nebudeme schopni finančně uplatit lidi, kteří se na opravách podílejí,“ přiznal Steiner.

Situace u amerického týmu je natolik vážná, že má stáj k dispozici už jen jedno náhradní šasi, pokud dojde k dalšímu incidentu, nastane kritické období. Pro Haas je alespoň štěstím to, že se podařilo zachránit nějaké komponenty z trosek z Monaka.

„Šasi jako takové nebylo tolik poškozené a podařilo se nám ho zachránit. Podobně úspěšní jsme byli také u vnitřních komponent a motoru. Logicky se nám ale nepodařilo zachránit převodovku a několik dalších věcí, které musely být nahrazeny,“ konstatoval šéf Haasu.

Günther Steiner dále poděkoval Ferrari a společnosti Dallara, která Haasu staví vozy. „Chtěl bych jim upřímně poděkovat, naši partneři odvedli skvělou práci. Vše ale stojí hodně peněz, musíme se proto zlepšit, nebo budeme platit něco, na co nemáme,“ zakončil Steiner.