Podvod? Red Bull přiznal, že mluvil s FIA a provedl změny

Před závodním víkendem v Austinu se v paddocku objevila spekulace, že některý z týmů mění světlou výšku vozidla v parc fermé. Jedná se o Red Bull.

Štítky: FIA Red Bull Zveřejněno 18. 10 2024 — Dominik Kovář

Deník Autosport přišel s informací, že jeden z týmů našel chytrý způsob, jak měnit nastavení vozu v parc fermé a to skrz zařízení v kokpitu. Ještě ve čtvrtek citovala britská stanice BBC Sport stáj Red Bull, že po domluvě s FIA provedla na svém vozem určité změny.

FIA oznámila, že celou situaci bude podrobněji monitorovat, ale zároveň dodala, že nic nenasvědčuje tomu, že by nějaký tým používal řešení, které by bylo možné použít k úpravě světlé výšky v přední části vozu (splitter) mezi kvalifikací a závodem. V rámci uzavřeného parc fermé již tyto změny nejsou povoleny a pokud by je někdo dělal, jednoznačně se jedná o porušení pravidel.

“Ano, (zařízení) existuje, i když je nepřístupné, jakmile je vůz plně sestaven a připraven k jízdě,” uvedl mluvčí Red Bullu pro BBC Sport. “V četné korespondenci, kterou vedeme s FIA, se objevila tato část a dohodli jsme se na plánu do budoucna.”

Piloti obvinění odmítají

Na čtvrteční tiskové konferenci oba piloti Red Bullu odmítli, že by dělali cokoliv nelegálního.

“Ne, nic jsme nedělali a nikdy jsme o tom nemluvili,” řekl Pérez.

“Vždyť je to open-source, ne? Každý se na to může podívat,” odpověděl Max Verstappen. “Pro nás to byl prostě jednoduchý nástroj. Když byly díly sundány, tak se to dalo snadno upravit. Jakmile je ale celé auto sestavené dohromady, nedostanete se k němu.”