Podle Wolffa jsou sportovní komisaři zaujatí
Podle šéfa Mercedesu scházela komisařům v Austinu konzistence.
Výčet trestů při GP USA je následující: George Russell dostal při předjetí Valtteriho Bottase ve 12. zatáčce pětivteřinový trest za vytlačení svého soupeře mimo trať. Yuki Tsunoda byl potrestán stejnou penalizací za obdobný souboj s Alexem Albonem. Max Verstappen za podobný incident s Lando Norrisem vyvázl bez trestu – naopak byl Norris potrestán za předejetí mimo trať?
Jak je to možné? Pravidla jsou v tomto trochu nešťastná. Směrnice o jezdeckých standardech volně řečeno říká, že pokud najedete do zatáčky první, můžete si s druhým pilotem víceméně dělat co chcete. To má Verstappen perfektně načtené a proto měl ihned jasno, že pokud mu Norris nevrátí pozici zpátky, dostane penalizaci.
Nešťastné je pravidlo v tom slova smyslu, že to při současných pravidlech můžete do zatáčky “poslat” s tím, že důležitější je to, že jste v zatáčce první, než to, že ji zvládnete projet v rámci traťových limitů.
S rozhodováním sportovních komisařů nesouhlasil šéf Mercedesu Toto Wolff: “Je to nekonzistentní. S Valtterim to ani nebyl závod. Ve sprintu jsme viděli takových incidentů několik, byly úplně stejné a nebyly penalizovány. Myslím, že víme proč, ale v televizi to říct nemůžu.”
I když byl Toto Wolff očividně rozhořčený, žádného z komisařů nejmenoval: “Nakonec je to těžká práce. Někteří jsou velmi dobří, jiní se snaží, co to jde a těmto klukům je třeba salutovat.”