Podle šéfa Mercedesu jsou pravidla složitá jak „shakespearovská novela“

Šéf Mercedesu Toto Wolff chce zjednodušit pravidla týkající se limitů trati, i přesto, že dnes z nich Lewis Hamilton profitoval. Zároveň si nemyslí, že by dnes Mercedes vyhrál díky své rychlosti.

Štítky: GP Bahrajnu Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 29. 03 2021 — Vašek Štěpánek

Max Verstappen musel přenechat vedoucí pozici Lewisi Hamiltonovi hned poté, co jej předjel jen tři kola před koncem v úvodní GP Bahrajnu. Pilot Red Bullu byl při svém manévru za bílou čárou na vnější straně trati.

Problém nastal, když ředitelství závodu za toto překročení limitů trati ve čtvrté zatáčce v trénincích a kvalifikaci mazalo časy. V samotném závodě limity ale hlídány nebyly. Následně však piloti, kteří využívali během závodu prostor i za bílou čárou, byli upozorněni, aby to již nedělali.

Vítězové a poražení Grand Prix Bahrajnu

„Myslím, že jsme byli zmateni stejně jako vy. Před startem závodu bylo uvedeno, že se případné nedodržování limitů trati nebude trestat,“ okomentoval situaci Wolff.

„Pak jsme se najednou dozvěděli, že pokud budeme i nadále jezdit za bílou čárou v zatáčce, hrozí nám trest, a tak jsme toho nechali. Následně nám tento zákaz pomohl vyhrát závod. Max na Lewise zaútočil příliš ze široka, tím podle regulí získal výhodu a musel svou pozici vrátit.

Musíme být konzistentní. Pravidla musí být jednoduchá, jasná a pochopitelná. Nemůžeme zde mít Shakespearova dramata, to vytváří nepřehledné situace.“

Wolff také uvedl, že byl společně s manažerem týmu Ronem Meadowsem na traťové limity upozorněn až v polovině závodu.

„Jezdci byli v úvodu závodu informováni, že za překročení limitů tratě ve čtvrté zatáčce nehrozí žádný trest. Poté přišlo upozornění od Michaela Masiho, ať s tím přestaneme. Byli jsme zmatení. Michael mi řekl, že limity dodržovat nemusíme, ale nesmíme tím získat výhodu.

Jednoduché (ale i hlubší) vysvětlení bahrajnské problematiky limitů trati

Zkrátka pravidla musí být jednoduchá a snadno pochopitelná. Jezdci by pak v monopostu museli mít výklad pravidel a každé kolo si v autě připomínat, co je dovoleno a co není.“

Hamiltonovo vítězství zastavilo nadvládu Red Bullu, který vyhrál všechny tréninky a kvalifikaci, přesto je Toto Wolff přesvědčen, že dnes Mercedes vyhrál jen díky štěstí a chytré strategii, a ne díky rychlosti.

„Kdyby mi někdo řekl, že vyhrajeme hned první závod, nevěřil bych tomu. Jistě, od testů jsme se dost zlepšili, stále nám ale chybí tempo v kvalifikaci, a to hodně. V závodě jsme byli sice konkurenceschopní, ale myslím, že jsme pořád mírně pozadu.

Dnes jsme vyhráli, ale bylo to jen díky chytré strategii a velkému štěstí v závěru. Kdyby šlo jen o rychlost, nezvítězili bychom,“ zhodnotil situaci Wolff.

Volkswagen ID BUZZ bude prvním autonomním vozidlem značky