Podle Ricciarda se vůz chová nekonzistentně, Kvjat ani nedojel na start – aktualizováno
Daniel Ricciardo dojel v domácí velké ceně šestý s výraznou ztrátou na nejlepší. Daniil Kvjat odstoupil s poruchou převodovky ještě před startem.
Daniel Ricciardo dojel v domácí velké ceně šestý s výraznou ztrátou na nejlepší. Daniil Kvjat odstoupil s poruchou převodovky ještě před startem.
Red Bull dokončil Velkou cenu Austrálie na okruhu Albert Park v Melbourne daleko za stupni vítězů. Daniel Ricciardo dojel šestý, na prvního Lewise Hamiltona ztratil celé kolo, Daniil Kvjat se dokonce po technických problémech ani nedostal na startovní rošt.
Ricciardo si stěžoval na problémy s řízením vozu. „Nebylo jednoduché vůz řídit. Bojoval jsem, abych se pokusil předjet sauber, ale nešlo to. Monopost se chová nekonzistentně. V každém kole je trochu rozhozený a je těžké ho ukočírovat,“ vysvětloval Australan po své domácí velké ceně. „Zima byla lepší než loni, ale rychlostí nezaostáváme o sekundu, ale o dvě nebo dvě a půl. Víme, kde to vězí, největší problémy máme s řiditelností a výkonem, ale pochopitelně je tu i něco dalšího, nečekaného. Myslím, že šesté místo je to nejlepší, čeho jsme dnes mohli dosáhnout.“
Překvapení loňské sezony věří, že se situace časem zlepší. „Tak to je, ale snažíme se vytěžit maximum. Jsem si jistý, že se tam dostaneme, ale bude to chvíli trvat,“ uznává. „Máme před sebou hodně práce, ale získali jsme tento víkend dost informací, což nám před Malajsií pomůže.“
Zároveň litoval svého týmového kolegu, který nakonec do závodu nemohl vyjet. „Cítím s Dannym,“ komentoval Rusovu situaci.
Kvjat odstoupil ještě cestou na startovní rošt. Na vině byly zřejmě potíže s převodovkou. „Musel jsem zastavit cestou na startovní rošt, protože jsme měli problém. Myslím, že to bylo něco s převodovkou,“ vysvětloval. „Pochopitelně není dobrý pocit sledovat ostatní jezdce na trati. Odteď to může být jen lepší, takže zůstáváme pozitivní.“
Rus týmu nadále věří a v Malajsii bude tvrdě pracovat na lepším výsledku.
Pro šéfa týmu Christiana Hornera byl závod frustrující. „Bylo zklamání ztratit Daniila ještě před závodem kvůli problému s převodovkou. Daniel udělal, co mohl. Bohužel to ukazuje, že máme velkou ztrátu,“ přiznal.
Thierry Salvi z Renaultu si je vědom, že tým se nenachází tam, kde by chtěl být, zejména v oblasti spolehlivosti a výkonu. „Musíme se detailně podívat na mapování a software, abychom v dalších závodech dosáhli lepší řiditelnosti. Musíme být realističtí, ale určitě se můžeme posunout dopředu. Jsme zklamaní stejěn jako všichni, ale také chceme tyto problémy před Malajsií vyřešit,“ ujistil.
Diskuse k článku