Podle Patricka Heada jsou nové motory příliš nákladné
Spoluzakladatel týmu Williams si myslí, že pohonné jednotky ve formuli 1 jsou až desetkrát dražší, než by mohly být.
Spoluzakladatel týmu Williams si myslí, že pohonné jednotky ve formuli 1 jsou až desetkrát dražší, než by mohly být.
Šestiválcové turbomotory značí novou éru formule 1. Není proto divu, že jsou zřejmě hlavním předmětem diskusí o současné královně motorsportu. Současné agregáty jsou současně terčem kritiky, a to z různých důvodů. Patricku Headovi, bývalému dlouhodobému technickému šéfovi týmu Williams, vadí jejich cena.
„Tyto motory jsou fascinující kus techniky, ale na to, jaké mají úkoly, jsou podle mě příliš drahé. Motory s osmi stovkami koní na celou sezonu by tým mohl pořídit za dva miliony euro. Co jsem se ale doslechl, musí stáje platit i desetkrát tolik, a to je hodně nákladný způsob, jak rozhýbat současné monoposty,“ řekl Head v rozhovoru pro BBC.
Obhájci turbomotorů tvrdí, že formule 1 potřebuje být relevantní pro běžný silniční provoz. Head je v tomto ohledu konzervativní a tvrdí, že formule 1 by se spíše než na podporu hybridních technologií měla zaměřit na diváckou atraktivitu.
„Mělo by to být více o tom, co se děje na trati a o jezdcích. Zní to banálně, ale myslím, že automobilky samotné už dělají v oblasti propagace hybridů výbornou práci a formuli 1 k tomu nepotřebují. Nejsem si jist, že by F1 měla demonstrovat tyto nové technologie.
Po technické stránce je formule 1 stále fascinující. Přestože už nejsem součástí tohoto sportu, nechtěl bych se ohlížet zpět a jen kritizovat. Přesto si ale myslím, že to hlavní, o čem formule 1 je, je zábava,“ dodal Head.
Patrick Head opustil vedení týmu Williams na začátku roku 2012. Dosud však spolupracuje s podružnou společností Williams Hybrid Power Limited. Dobrá forma stáje osmašedesátiletého Brita pochopitelně těší. Za posun ve výsledcích chválí nové akvizice týmu včetně Pata Symondse a Felipeho Massy.
Diskuse k článku