Po penalizacích Verstappena budou ostatní závodit jinak, myslí si Wolff
Sportovní komisaři v Mexiku ukázali, že jezdci budou muset více přemýšlet o svých manévrech během závodu.
O počínání Maxe Verstappena při GP Mexika se již napovídalo mnoho. Úřadující šampion byl za své počínání během závodu “odměněn” dvěma desetivteřinovými penalizacemi.
Tyto tresty přišly týden po tom, co Verstappenovi prošlo kontroverzní bránění proti Landu Norrisovi a dokonce to byl samotný Norris, kdo za předjetí mimo trať obdržel na konci závodu v Austinu pětivteřinovou penalizaci.
Zdá se, že Verstappenova agresivní obrana narazila na svůj limit. Od GP Kataru dojde k úpravě směrnic pro standardy řízení a šéf Mercedesu Toto Wolff si myslí, že se změní přístup u mnoha pilotů.
Článek pokračuje níže.
ČTI MAGAZÍN KOLO NA KOLO
“Jezdec bude vždy tlačit na limit a když pravidla nebo jejich výklad dovolí určitý způsob závodění, jezdec jako Max toho vždy využije,” říká Toto Wolff. “Myslím, že nyní došlo k nové interpretaci a provedení těchto předpisů, které podle mě mění způsob, jakým budou v budoucnu všichni závodit. Tohle už neuvidíte.”
“Od této chvíle musíte nechat prostor na vnější straně zatáčky, pokud je vedle vás monopost. Pozdní brzdění a vytlačení druhého auta z trati a zároveň opuštění trati už teď nebude možné. Není to dovoleno a myslím si, že je to pro závodění dobré.”
Zatímco Wolff změnu jezdeckých standardů očividně uvítá, jiného názoru je šéf Red Bullu Christian Horner: Bývalo to odměnou pro nejstatečnější. Hrozí, že pokud převrátíme zákony o předjíždění vzhůru nohama, piloti se budou snažit být v zatáčce první z venku a budou tvrdit, že jim musíte nechat dostatek prostoru na výjezdu.”