Vyprodáno. Silverstone nebo Monza jsou inspirací pro kalendář

Klasické okruhy jako Spa, Silverstone a naposledy Monza znovu a znovu připomínají, jak důležitou součástí kalendáře jsou. Letošní návštěvnost na nich rostla až o 33 procent v porovnání s loňským ročníkem.

Štítky: F1 fanoušci Zveřejněno 8. 09 2017 — Josef Nekvinda

Představit se před domácím publikem je v jakémkoli sportu čest a do jisté míry i zodpovědnost. Odvděčit se těm, kteří přišli s podporou v náručí. I proto byl minulý víkend pro Ferrari tolik bolestivý. Mimo jiné ale také ukázal, jak důležitými okruhy jako je právě Monza, Silverstone nebo Spa pro nové vedení formule 1 jsou. Udržují totiž jinak křehký ekosystém. A i když si to Liberty Media před začátkem sezóny uvědomovala, zřejmě netušila, do jaké míry se naplní, ba co víc, přesáhne, míra těchto teoretických úvah.

Z historického hlediska jsou to ničím nenahraditelné destinace, které vždy přitáhnou davy fanoušků. Ještě donedávna, pokud to tak lze nazvat, panovala prakticky „doba ledová“ v rovině interakce komunity F1 s fanoušky. Současní šéfové ovšem přislíbili nápravu mravů Bernieho Ecclestona, a entusiasmus, s jakým nyní tyto davy proudí branami na okruhy, je pozoruhodnou zprávou do budoucna.

Zajímavý pohled proto nabízejí i letošní čísla. Silverstone navštívilo od čtvrtka do neděle na 345 tisíc diváků. Spa bylo vyprodané již měsíc dopředu a nakonec do dějiště dorazilo 265 tisíc diváků. To je oproti loňskému roku nárůst o bezmála 12 procent. A do třetice Monza. Do jejích ochozů zavítalo 185 tisíc fanoušků, což činí drastický nárůst o 33 procent v porovnání s minulým ročníkem.

Lewis Hamilton slaví s domácím publikem prvenství v závodě na Silverstone

„Vášeň, emoce, energie a vzrušení těchto fanoušků bylo podmanivé. Bylo to velmi nakažlivé a já jsem byl svědkem báječné Grand Prix. Nejen na úrovni byznysu, ale i na té osobní. Nikdy jsem nepochopil, jak F1 pod vedením Bernieho Ecclestona mohla odměnit týmy, obzvláště Ferrari, za to, že jsou součásti historie tohoto sportu, zatímco nebyly zdánlivě žádné prostředky rozděleny okruhům jako Monza nebo Silverstone, a které psaly historii F1.

Pokud by kalendář tvořily pouze závody na nových tratích jako Abú Dhabí nebo Šanghaj, pak dobře, měli bychom stále platný šampionát v atraktivních lokalitách, ale nešlo by stavět na tradicích. A závody by také nedosahovaly takových návštěv jako v Silverstone nebo Spa. Máme velké akce po celém světě, nicméně základnou tohoto sportu je západní Evropa. To je extrémně důležité a to, co my chceme, je budovat. A důrazně připomínám, že základy pro budování jsou kriticky důležité,“ připomněl Sean Bratches, jednatel Liberty Media, po závodě v Monze s jasným cílem udržet tyto okruhy v kalendáři F1 i do budoucna.

Diskuse k článku

Napsat komentář