Plán na konkurenční startovní pole: snížit náklady, změnit odměny

Po vypršení současných smluv mezi Liberty Media, FIA a týmy v roce 2020 se chystá další "zemětřesení." Nová technická pravidla, spolu s nimi i motory, a do toho chce vedení F1 snížit nejprve náklady, a poté i rozdělování odměn. Za tímto účelem vznikají první návrhy, které představil Ross Brawn.

Štítky: FIA Ross Brawn Zveřejněno 21. 06 2017 — Josef Nekvinda

Už delší dobu se nové vedení formule 1 netají plány změnit přerozdělování finančních odměn jednotlivým týmům tak, aby nastala větší rovnost. Nyní Ross Brawn představil další díl této skládanky, jak toho chce docílit. Pochopitelně až poté, co současné Concordské dohody pozbydou v roce 2020 platnosti.  

Klíčovým přesvědčovacím prvkem týmů s největšími příjmy se tak má stát snížení nákladů. Otázkou však je, zda na to tyto týmy uslyší. Pokud se mu to ovšem povede, pak spolu s novými motory a technickými regulemi by měly ponížené náklady znamenat větší konkurenci ve startovním poli.

“Chcete-li s týmy diskutovat o odměnách, pak to jde těžce, pokud neprezentujete obě strany. My musíme ukázat, jak to se sportem vidíme do budoucna z pohledu investic, které týmy vynakládají, protože to je klíčové. Je podle mě fér říci, že v F1 není tým, který by neuvítal snížení nákladů. Abychom toho dosáhli, tak už se na tento případ připravujeme společně s návrhy na FIA.

V tuto chvíli budujeme tým, a jak jsme předeslali v prohlášení, uvidíte, že bude multispektrální. Budou v něm lidé technického i obchodního zaměření,” uvedl na toto téma Ross Brawn.

A že se nejedná jen o planá slova nového muže ve vedení, dokazuje na příkladu zapojení bývalého finančního ředitele týmů Honda, Brawn a Mercedes Nigela Kerra. Ten má v tuto chvíli zjistit současnou výši nákladů týmů a na základě toho prezentovat, jakým směrem by se měly uchylovat, až nastane onen rok velkých změn.

“Nigelovým úkolem je pomáhat při sestavování finančních modelů, které, doufejme, budou týmům prezentovat cestu kupředu. Je zřejmé, že se tak musí dít v kooperaci s FIA. Ta je jediným regulátorem našeho sportu a má konečné slovo ohledně dění v něm,” vysvětlil Brawn.

“Zároveň bych chtěl říci, že nechceme formuli 1 srážet. Po F1 by měly týmy stále toužit. Nechceme, aby byly všechny týmy stejné. Stále by tu měla existovat touha být lepší, stále by tu mělo být Ferrari, Mercedes nebo Red Bull. Tyto stáje chtějí usilovat o vítězství.

Nechceme dominanci. Chceme prostředí, kde se týmu, který odvedl dobrou práci, bude dařit. Nechceme jen situaci, kdy finance umožní týmu získat si dominantní postavení, jako tomu bylo posledních pár let.”

Speciální skupina Rosse Brawna si klade za cíl lepší závodění

Diskuse k článku

Napsat komentář