Pirelli: Závod v Kanadě ukázal, že pneumatiky fungují dobře
Souboj v závěrečných kolech Velké ceny Kanady mezi Maxem Verstappenem a Carlosem Sainzem jasně prokázal, že nové osmnáctipalcové pneumatiky jsou ‚jako stvořené‘ pro závodění, tvrdí to minimálně dodavatel Pirelli.
Po zajetí Safety caru, který zapříčinila nehoda Yukiho Tsunody, se závěrečná kola v Kanadě nesla v duchu velkého boje o vítězství mezi jezdcem Red Bullu a Ferrari. Pomyslné vítězství získalo také Pirelli, dodavatel pneumatik pro formuli 1.
Mezi Verstappenem a Sainzem nebyl v posledních kolech větší rozdíl než jedna sekunda, i tak mohli oba jezdci tlačit a jet na hraně, pneumatiky to vydržely. V minulosti jsme ale podobné obrázky nemívali, neboť se tehdejší směs gum rychle přehřála.
„Jedním z cílů bylo těsnější závodění, a to bez systému DRS a dalších technologických věcí. Chtěli jsme dát jezdcům příležitost bojovat na hraně a tlačit auto dopředu. Řekl bych, že se nám to tady v Pirelli povedlo.
Bitva mezi Maxem a Carlosem nám jasně potvrdila, že nové pneumatiky fungují dobře. Jezdci při soubojích nyní myslí více na druhého pilota, a ne na správu gum, což je skvělá. Ukázal nám to i souboj mezi Estebanem a Charlesem.
Myslím, že nové osmnáctipalcové pneumatiky společně s novými auty vytvořily dobrý balík, na kterém můžeme stavět do budoucna – vždy je co zlepšovat. Troufnu si říct, že základ ale máme opravdu dobrý,“ shrnul dění v Montrealu Mario Isola.
Výkonný šéf Pirelli se také vyjádřil k výkonnostním rozdílům mezi jednotlivými sadami. Podle Isoly je i zde viditelné zlepšení. „Nové sady gum fungují dobře. Trefili jsme rozdíly, které by mezi jednotlivými stupni tvrdosti měly být.
V minulosti byly rozdíl ve výkonu buď moc malý, nebo naopak příliš velký. V letošní sezoně ale oscilujeme kolem stabilního průměru, což je skvělé. Stále je co zlepšovat, výchozí bod máme ale více než dobrý,“ zakončil spokojený Isola.