Vettela zradily obrubníky

Na vině Vettelovy exploze pneumatiky jsou vysoké a ostré obrubníky, ukázala expertiza Pirelli.

1 Štítky: Paul Hembery Pirelli Sebastian Vettel Zveřejněno 2. 09 2015 — Josef Nekvinda

Výrobce pneumatik Pirelli již zná příčinu exploze Vettelovy zadní pneumatiky při závodě ve Spa. Mohou za ni ostré obrubníky.

Čekat, že by Pirelli převzalo plnou zodpovědnost za stále nejasné události nastalé při závodním víkendu ve Spa, mohl snad jen opravdový snílek. A jak se zdá, italský výrobce si proti sobě nechtěl poštvat ani vzpírajícího se koně z Maranella, a tak přišlo vcelku logické vyústění situace. Zvláště pak před domácí velkou cenou se tento výsledek dal předvídat celkem snadno. Analýza Pirelli ukázala, že na vině jsou příliš vysoké a ostré obrubníky. Došlo k proříznutí pneumatiky v dřívější fázi závodu a poté už následoval nám známý scénář. Prozatím jde o úvodní prohlášení a odkrytí plné „pravdy“ se dočkáme o víkendu.

Již nyní je ale jasné a zároveň paradoxní, že Pirelli do Monzy přiveze stejnou specifikaci pneumatik. Námitek k tomuto rozhodnutí asi o závodním víkendu uslyšíme nespočet, a proto si Pirelli připravilo jedno opatření. Situace by se tak již neměla opakovat, tedy týmy by neměly zkoušet dojet závod s jedním pit stopem a předpokladem pro to je, udělat o něco měkčí specifikaci měkké sady. Monza je nejrychlejší tratí kalendáře, kde je spousta dlouhých rovinek a očekávaná je tak vysoká zátěž na pneumatiky.

„Pro závodní víkend v Monze jsme vybrali středně tvrdé a měkké pneumatiky s tím, že měkkou sadu jsme udělali o něco citlivější v návaznosti na výsledky loňského závodu. Čekáme rovnoměrné opotřebení a degradaci, takže výpočet správné strategie bude záležet na datech z tréninků,“ uvedl Paul Hembery.

Diskuse k článku

Jeden komentář: “Vettela zradily obrubníky”

  1. Jirx napsal:

    Vysoká zátěž na pneumatiky je očekávaná na tratích se spoustou rychlých zatáček, Monza má rychlou jen Parabolicu. Monza je náročná na brzdy (kvůli dlouhým rovinkám, které končí prudkým brzděním – teploty hodně kolísají) a na motory (chlazení), které jsou dlouho ve vysokách otáčkách.

Napsat komentář