Pirelli testovalo nové pneumatiky pro F1 v GP2, výsledky nejsou reprezentativní

V pondělí stáli italští pneumatikáři na hraně odchodu z formule 1 kvůli šíři testovacího plánu. Nakonec to bylo vedení sportu, které ustoupilo. Nyní se tak může Pirelli plně soustředit na práci, přičemž koncepty nových pneumatik pro F1 vyzkoušelo už i v GP2. K odpovídajícím výsledkům to ale nevedlo. Výrobce a dodavatel pneumatik pro F1, Pirelli, potvrdilo svůj záměr…

Štítky: Paul Hembery Pirelli Zveřejněno 21. 04 2016 — Josef Nekvinda

V pondělí stáli italští pneumatikáři na hraně odchodu z formule 1 kvůli šíři testovacího plánu. Nakonec to bylo vedení sportu, které ustoupilo. Nyní se tak může Pirelli plně soustředit na práci, přičemž koncepty nových pneumatik pro F1 vyzkoušelo už i v GP2. K odpovídajícím výsledkům to ale nevedlo.

Výrobce a dodavatel pneumatik pro F1, Pirelli, potvrdilo svůj záměr testovat na vozech nižší série GP2. To vše kvůli nově chystaným pravidlům, které vstoupí v platnost od příští sezony a jejichž podoba by měla být známa koncem měsíce. Ústy šéfa divize motorsportu společnosti Paula Hemberyho jde v kombinaci se schválením testovacího plánu, který svým ano ve středu stvrdila Světová rada motorsportu a jež zahrnuje navýšení porce testovacích dnů, o velkou výzvu. Ke zdolání imaginárního vrcholu prý firma přistoupila zodpovědně a již před časem zahájila práce, kterými si hodlá vybudovat drobný náskok.

„Již jsme udělali obrovský kus práce. Do teď jsme hodně testovali na simulátoru a provedli pár testů na autech GP2. Práce na konceptech nových pneumatik jsou tedy v plném proudu. Teď nás bude čekat poskládat všechny tyto kousky dohromady, ale to máme v plánu až ke konci roku,“ sdělil Paul Hembery.

Testování pneumatik v GP2 Hembery nicméně přirovnal k jakémusi předstupni, neboť výsledky nejsou dostatečně reprezentativní vlivem nízké provozní teploty pneumatik. Základní předpoklad nových regulí z pohledu pneumatik totiž je, že budou vystaveny agresivnějším podmínkám, než je tomu v současnosti. Přesnější závěry by tedy Pirelli mělo dostat poté, co bude mít k dispozici modifikovaný vůz pro následné testy, které podle nové dohody budou vyměřeny dvaceti pěti dny. Předpokládá se, že týmy by mohly auto připravit do konce června.

„Vypadá to, že to stihnou včas, což je pozitivní. Je to velká výzva. Můžete si představit, kolik práce asi bude s pneumatikami do mokra, zvlášť když musíme vyrobit dvě sady. S širšími pneumatikami navíc přibývají problémy s aquaplaningem. Jsme nyní ve fázi etablování našeho testovacího plánu. Až toto skončí, předáme jej týmům. Jsme zároveň rádi, že už známe některá budoucí pravidla, takže teď už můžeme dělat svou práci,“ dodal šéf motorsportu Pirelli.

Čtěte dále: Pirelli bylo vyslyšeno a ve formuli 1 pokračuje

Pondělní drama bylo uhašeno, nyní se vše může zaměřit na přípravu nových pneumatik

Pondělní drama bylo uhašeno, nyní se vše může zaměřit na přípravu nových pneumatik

Diskuse k článku

Napsat komentář