Pirelli přecenilo vývoj vozů, proto není dost pit stopů
Paul Hembery přiznal, že jeho inženýři letos očekávali rychlejší vozy, a proto pneumatiky vydrží víc, než by bylo vhodné z hlediska počtu zastávek v boxech.
Sportovní šéf Pirelli Paul Hembery přiznal, že jeho inženýři letos očekávali rychlejší vozy, a proto pneumatiky vydrží víc, než by bylo vhodné z hlediska počtu zastávek v boxech.
Pirelli má za úkol, aby každý jezdec stavěl během závodů dvakrát až třikrát na přezutí, což se nepodařilo splnit v Monaku a Kanadě, kde stačil jeden pit stop. Šéf Red Bullu Racing Christian Horner poté prohlásil, že závody s jednou zastávkou nejsou pro formuli 1 dobré.
Hembery uznal, že pneumatiky letos vydrží zbytečně moc. „Důvod je ten, že jsme zapracovali na zadních pneumatikách, což týmům umožnilo mnohem lépe vyvážit vozy,“ uvedl pro Autosport. „Letos nevidíme moc velké rozdíly mezi vozy. Jsou minimální v tom, o kolik kol navíc dokážou získat z pneumatik.“
Důvod pro úpravy pneumatik byl ten, že Pirelli očekávalo poměrně významně rychlejší vozy, a to se nenaplnilo.
„Nedošlo na zlepšení, které jsme na začátku roku čekali a které naznačily zimní testy a Melbourne,“ potvrdil Hembery. „Došlo jen k minimálnímu zrychlení ve srovnání s loňským rokem, což bylo trochu překvapující.“
„Dokonce i s dvousekundovým zlepšením si dokážete představit, že pneumatikami bude procházet mnohem více energie, a to může rychle změnit závodní strategie, opotřebení a úrovně degradace.“
Znovu upravit pneumatiky bude Pirelli moct až před příští sezónou, letos si tedy může jen hrát s alokací směsí.
Diskuse k článku