Pirelli pracuje na směsi pro městské okruhy
Nedávná VC Monaka byla v mnoha ohledech varovným signálem nejen pro F1, ale také pro výrobce pneumatik Pirelli. Společnost již pracuje na nové směsi, která by měla být tou s nejkratší životností.
Rok od roku v kalendáři roste počet městských okruhů. Na městských okruzích je většinou asfalt hladký, díky čemuž se pneumatiky méně opotřebovávají. Hned na 11 závodů letošní sezóny by Pirelli mělo dopravit nejměkčí možnou kombinaci směsí – tedy C5, C4 a C3. Sportovní ředitel Pirelli Maria Isola v Montrealu prozradil, že pneumatikářský výrobce již pracuje na nové nejměkčí sadě s označením C6.
Nová směs je podle Isoly logickým vyústěním trendu, který kalendář F1 zaznamenává. Diskuzi o vytvoření měkčí sady vyvolaly zejména události v nedávné VC Monaka. Během červené vlajky po nehodě Sergia Péreze a Kevina Magnussena na samotném začátku závodu měly týmy možnost splnit si povinnou výměnu pneumatik. Veškeré strategie byly tímto hozeny do koše, jelikož všichni piloti zvládli celou délku závodu na tvrdé i střední směsi. Díky tomu se stalo poprvé v historii, kdy TOP 10 z kvalifikace byla stejná jako ta v cíli závodu.
Za výdrží pneumatik v Monaku stálo samozřejmě také pomalé tempo, které si piloti díky splněné povinnosti pit stopu a nemožnosti v úzkých monackých ulicích předjíždět mohli dovolit. Pneumatika C6 by mohla nejen v tomto typu závodů zvýšit variabilitu strategií. Pirelli má za sebou již dokonce první testy s touto pneumatikou. Týden před závodem v Kanadě testovalo Ferrari dva dny na okruhu Paul Ricard ve Francii.