Pirelli zatím neví
Souvislost mezi Rosbergovým a Vettelovým defektem není. Ale přesné příčiny nejsou známy.
Rosbergův problém nastal ve druhém tréninku. Tento defekt byl přisuzován buď úlomkům na trati nebo chybné zadní části samotného auta. I přes rozsáhlé kontroly se žádný úlomek nepodařilo najít. Mercedes pomocí modré barvy kontroloval své podlahy, vše bylo ale v pořádku.
Vettelův defekt nastal při samotném závodě a to v předposledním kole. Pirelli se vyjádřilo, že k prasknutí pneumatiky došlo díky velkému opotřebení, protože měla za sebou již 28 kol. Na druhou stranu nejsou žádná data, která by prokázala nižší teplotu nebo výkonnostní pokles. Právě tyto věci ukazují, že sada je hodně opotřebená a že je potřeba zajet pro sadu novou. Vettel ovšem zajížděl podobné časy na kolo jako ostatní jezdci okolo něj. Německý jezdec byl chvíli před selháním pneumatiky široký na jednom z obrubníků. Pirelli je ale stále přesvědčeno, že selhání nastalo kvůli opotřebení.
FIA před druhým pátečním tréninkem vydala opatření, která se týkala vyčištění dráhy. Toto opatření bylo dodrženo. Týmy vyžadují od FIA vyjádření ohledně možných trosek kolem trati, protože jedna z možností stále je, že k poškození došlo díky úlomkům ze závodních incidentů.
Na otázku ohledně souvislostí mezi defekty odpověděl Paul Hembery ředitel Pirelli: “Ne, Rosberg byl vnější řez. Když se podíváte na obrázky u Vettela je kostra nepoškozená, takže za to může opotřebení.”
Diskuse k článku