Pirelli našlo zastání jak u šéfů stájí, tak jezdců samotných

Byť je příčina spektakulárního selhání Rosbergovy pneumatiky stále nejasná, žádné obavy o bezpečnost italského obutí v paddocku GP Belgie nepanují.

Štítky: Eric Boullier Jenson Button Mercedes Nico Rosberg Pirelli Toto Wolff Zveřejněno 23. 08 2015 — Tomáš Bohuslav

Byť je příčina spektakulárního selhání Rosbergovy pneumatiky stále nejasná, žádné obavy o bezpečnost italského obutí v paddocku GP Belgie nepanují.

Druhý volný trénink poznamenala hrozivě vyhlížející nehoda pilota Mercedesu, jemuž v rychlosti kolem tří set kilometrů v hodině praskla pravá zadní pneumatika, přičemž nebýt dostatečně široké únikové zóny, mohl mít celý incident velmi vážně následky.

Ve snaze odhalit pravý důvod selhání svého produktu zahájilo vzápětí Pirelli ve spolupráci se všemi týmy důkladně vyšetřování. A ačkoliv se jej ani po více než čtyřiadvaceti hodinách pátrání stále najít nepodařilo, jsou Italové i všichni ostatní toho názoru, že se jedná o externí příčinu spíše než o strukturální problém samotné pneumatiky.

„Jsme samozřejmě v neustálém kontaktu s Pirelli a velmi, velmi pečlivě sledujeme všechny analýzy,“ nechal se slyšet šéf McLarenu Eric Boullier. „A ve skutečnosti jsme jim také nabídli tolik podpory, kolik jen můžeme.“

„Jak víte, není tu jasná odpověď, oni (Pirelli) si ale prošli nejrůznější možnosti a pravděpodobně je to tak, že se část karoserie mercedesu prostě dotkla pneumatiky, a ta se proto (prořízla). Takto tomu rozumíme.“

Na jednom z detailních obrázků je vidět, že podlaha monopostu W06 končí jen několik málo milimetrů před běhounem pneumatiky, a má se za to, že právě tato část posloužila v inkriminovaném momentu jako nůž, jenž zpečetil její osud.

„Neberte to jako oficiální prohlášení, protože tu není žádný důkaz, ale je to alespoň něco, co má logické vysvětlení. Není to o struktuře pneumatiky nebo něčem takovém.“

„Takže před dnešním (včerejším) ranním tréninkem jsme měli diskuzi s Fernandem a Jensonem, a díky této odpovědi jsme se cítili být klidnější. Oni (Pirelli) to současně nadále vyšetřují, vím, že včera zanalyzovali všechny pneumatiky a nic podivného nenašli.“

„Takže, žádný jasný důkaz tu není, ale toto je jedna z možností: a je čím dál víc pravděpodobné, že je to tou příčinou,“ dodal Boullier.

A podobný názor sdílejí také u samotného Mercedesu. Šéf německé stáje ujistil veřejnost, že jeho inženýři učinili vše pro to, aby se tato situace již neopakovala:

„Společně s Pirelli jsme strávili hrozně moc času analyzováním, co se stalo, a snažili jsme se odškrtnou si všechny kolonky, co se týče bezpečnosti. Žádný problém jsme ale najít nemohli.“

„Takže jsem celkem přesvědčen, že se to stalo kvůli tomu, že se něco dostalo do pneumatiky. Jedná se o nějakou bizarní situaci, ale ne takovou, kterou bychom dokázali pochopit. Zaujali jsme všechna možná opatření, abychom se tomu (do budoucna) vyhnuli. Bylo tu pár omezení týkajících se fungování pneumatiky, která nastavilo Pirelli, a my jsme je poslušně dodrželi, a dnes (včera) jsme dokonce zašli ještě o krok dál,“ dodal Wolff.

S výše zmíněním vysvětlením, leč neoficiálním, se spokojil rovněž Jenson Button z McLarenu. Podle Brita jezdcům nezbývá, než italskému výrobci plně důvěřovat.

„Myslím, že měl obrovské štěstí, když se to stalo, kompletně minul všechny bariéry. Kdyby se to stalo dřív nebo poté, byla by to velmi odlišná situace,“ řekl Jenson Button.

„Ale podle toho, co víme a co nám řekl Eric, si myslím, že Pirelli odvedlo dobrou práci při hledání, co to způsobilo, a procházení všech dat. Musíme samozřejmě důvěřovat dodavateli pneumatik a doufat, že se to stalo z jiného důvodu (než kvůli strukturálnímu selhání), ale nevím, co tím důvodem bylo.“

Diskuse k článku

Napsat komentář