Pirelli na Imole nasadí pneu do mokra, která bude opravdu do mokra

Pneumatika vhodná jen pro jízdu za safety carem. Tak – mnohdy i hanlivěji – byla označována modrá sada Pirelli do extrémního mokra. Pro letošek se dočká změny.

Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 23. 02 2023 — Lukáš Štěrovský

Několik let bylo nepsaným pravidlem, že kvůli špatným vlastnostem „modré“ pneumatiky do extrémního deště sáhli jezdci vždy raději po přechodné zelené směsi. Intermediálky i přes mírnější dezén a tím pádem horší odvod vody dosahovaly na mokré dráze lepší přilnavosti. Bylo totiž snazší je zahřát a udržovat v provozním okně.

„O pneumatikách do mokra a přechodných pneumatikách jsme v průběhu sezony hodně mluvili,“ potvrdil na tiskové konferenci v Abú Dhabi na konci loňské sezony šéf Pirelli Mario Isola. „Víme, že musíme zlepšit zejména pneumatiky do extrémního mokra, pokud jde o jejich zahřívání a poskytovaný výkon.“

Až od Imoly

A tak také Pirelli udělalo. Během zimní přestávky provedlo trojici testů nového produktu, který v týdnu odsouhlasila Komise formule 1 na svém zasedání. Její rozhodnutí musí ještě posvětit Světová rada motoristického sportu. V případě hladkého procesu by upravená pneumatika měla být k dispozici od šesté velké ceny – závodu v Imole.

Nejde o jedinou změnu, která mu za cíl zlepšit závodění v dešti. Komise také připravuje směrnice pro možnost testování speciálních „blatníků“, které by mělo proběhnout na jaře a v létě. To si klade za cíl snížit tvorbu vodní tříště za vozy.

Jak chce FIA zařídit, aby se mohlo závodit v extrémním dešti