Pirelli na Imole nasadí pneu do mokra, která bude opravdu do mokra
Pneumatika vhodná jen pro jízdu za safety carem. Tak – mnohdy i hanlivěji – byla označována modrá sada Pirelli do extrémního mokra. Pro letošek se dočká změny.
Několik let bylo nepsaným pravidlem, že kvůli špatným vlastnostem „modré“ pneumatiky do extrémního deště sáhli jezdci vždy raději po přechodné zelené směsi. Intermediálky i přes mírnější dezén a tím pádem horší odvod vody dosahovaly na mokré dráze lepší přilnavosti. Bylo totiž snazší je zahřát a udržovat v provozním okně.
„O pneumatikách do mokra a přechodných pneumatikách jsme v průběhu sezony hodně mluvili,“ potvrdil na tiskové konferenci v Abú Dhabi na konci loňské sezony šéf Pirelli Mario Isola. „Víme, že musíme zlepšit zejména pneumatiky do extrémního mokra, pokud jde o jejich zahřívání a poskytovaný výkon.“
Až od Imoly
A tak také Pirelli udělalo. Během zimní přestávky provedlo trojici testů nového produktu, který v týdnu odsouhlasila Komise formule 1 na svém zasedání. Její rozhodnutí musí ještě posvětit Světová rada motoristického sportu. V případě hladkého procesu by upravená pneumatika měla být k dispozici od šesté velké ceny – závodu v Imole.
Nejde o jedinou změnu, která mu za cíl zlepšit závodění v dešti. Komise také připravuje směrnice pro možnost testování speciálních „blatníků“, které by mělo proběhnout na jaře a v létě. To si klade za cíl snížit tvorbu vodní tříště za vozy.
Jak chce FIA zařídit, aby se mohlo závodit v extrémním dešti