Piloti Red Bullu a AlphaTauri nemusí spolupracovat, bylo řečeno ve stínu havárie Bottas – Russell

Šéf hlavní stáje Red Bullu Christian Horner objasnil, jak pracují piloti v hlavním a sesterském týmu a Toto Wolff se brání proti falešným obviněním.

Štítky: Alpha Tauri Red Bull Zveřejněno 1. 05 2021 — Vašek Štěpánek

Vztahy jezdců mezi hlavními týmy a juniorkami se staly žhavým tématem poté, co v Imole došlo ke kolizi mezi Valtterim Bottasem a Georgem Russellem. Toto Wolff se k pilotovi Williamsu vyjádřil tak, že by měl být při vzájemných soubojích s Mercedesy více opatrný.

Russell v Portugalsku potvrdil, že s Totem Wolffem mluvil a od teď bude piloty Mercedesu vnímat jako své další týmové kolegy. Russell je totiž vnímán jako pilot stříbrných šípů, i přesto, že aktuálně závodí za Williams. Do budoucna by měl mít ale dveře otevřené právě u sedminásobných šampionů.

U Red Bullu jsou celkem čtyři jezdci rozděleni do dvou týmů. Za hlavní stáj závodí Max Verstappen se Sergiem Pérezem, v AlphaTauri zase Pierre Gasly a Yuki Tsunoda. I přes bližší spolupráci mezi týmy, piloti spolu nemusí spolupracovat.

„V organizaci máme naše piloty rozděleny do dvou týmů – Red Bull a AlphaTauri. Jezdci musí dodržovat určitá pravidla, jako vzájemný respekt a také úctu ke členům týmů. Co se ale samotného závodění týče, mají volné ruce.

Může dojít k běžným situacím, které na trati vídáme neustále. Piloti AlphaTauri a Red Bullu tak mezi sebou mohou bojovat tak, jak uznají za vhodné. Musí se ale vyvarovat kolizím,“ vysvětluje situaci Horner.

Toto Wolff byl nařknut z toho, že údajně vytýčil Russellovi jistá pravidla v závodech. Šéf Mercedesu však popřel, že by na Russella z Williamsu uložil nějaká pravidla, která by mu zakazovala bojovat s piloty Mercedesu.

„Důvěrně jsem mluvil s oběma piloty a vše patřičně zanalyzoval. Mezi piloty občas nastanou situace, které jsou riskantní a někdy z toho vznikne i kolize. Jsem toho názoru, že na žádnou havárii by se nemělo vyhlížet tak, že jeden z pilotů může za vše a druhý za nic.

Je celkem logické, že mladí kluci jako George se snaží využít každé příležitosti a prosadit se. To je podle mě v pořádku. Nikomu z jezdců jsem nevymezil žádná pravidla. Jde mi jen o to, abychom v takovýchto situacích poté věděli, co přesně se stalo,“ hájí se Wolff.

Škoda přichází s domácími nabíječkami pro elektromobily