Piastriho útok byl pro Norrise trochu “nekomfortní”

Lando Norris je přesvědčen, že Oscar Piastri ho během prvního kola Velké ceny Itálie mohl v případě pozdějšího brzdění Brita „vyřadit ze hry“, přičemž Norris naznačuje, že se jeho týmový kolega z McLarenu „dostal příliš blízko“.

Štítky: Ferrari Lando Norris Oscar Piastri Zveřejněno 1. 09 2024 — GPF1.cz

Poté, co se Norris zařadil na pole position před Piastriho, si zpočátku udržel vedení v první zatáčce tím, že se udržel před druhým vozem McLarenu. Piastri však rychle zabojoval a Australan se před Norrise protlačil do druhé šikany, načež Charles Leclerc Norrise předjel a získal druhou pozici.

Od té chvíle strávil Piastri většinu závodu ve vedení, ale působivá strategie Ferrari s jednou zastávkou – na rozdíl od plánu dvou zastávek, který zvolila většina závodního pole včetně McLarenu – přinesla Leclercovi vítězství před Piastrim a Norrisem na druhém, resp. třetím místě.

Na otázku po Velké ceně, zda ho překvapila výzva Piastriho v prvním kole, Norris řekl:

„Trochu. Samozřejmě bych v případě potřeby zabrzdil o něco později. Měli jsme za sebou velkou mezeru a mezi námi dvěma auty není žádné riziko. Mám pocit, že se dostal příliš blízko na to, aby to bylo pohodlné – oba jsme v té zatáčce mohli snadno skončit, kdybych zabrzdil o metr později. Samozřejmě, že kdybych to mohl vrátit zpátky, udělal bych věci trochu jinak, ale je to tak, jak to je. Oscar zajel dobrý závod a Charles také.“

Na otázku, zda by tým mohl potenciálně dosáhnout doublu, kdyby nedošlo k incidentu ve druhé šikaně – vzhledem k tomu, že díky němu mohl Leclerc projet – Norris odpověděl: „Ne, protože… Tedy možná. Charles nakonec vyhrál o dvě sekundy – to, že se dostal před něj, mu pravděpodobně přineslo dvě sekundy v průběhu závodu, takže… Možná, nevím. Charles prostě zajel dobrý závod, se strategií udělali něco, co by se nám dnes nepovedlo.

Mysleli jsme na jednu zastávku, byli jsme připraveni zkusit jet na jednu zastávku, jen jsme toho nemohli dosáhnout. Naše degradace byla příliš vysoká na předních pneumatikách, a to je asi od nás v současné době trochu slabina, degradace předních pneumatik. Ze zadní částí jsme velmi silní – myslím, že proto jsme byli tak dobří v jiných závodech. Ale dnes to nebyla otázka zadní degradace, ale přední degradace, a my jsme s tím prostě příliš bojovali a Charles a Ferrari byli dnes z tohoto pohledu jasně lepší než my, a to jim vyhrálo závod.

Ale byli jsme na to připraveni, myslím, že jsme tak trochu čekali, že někdo jiný bude na pneumatikách velmi dobrý, a ukázalo se, že to bylo Ferrari. Takže ano, jestli bych někoho raději vyhrál, tak je to Ferrari v okolí Monzy, takže dobrá práce pro ně.“

Přestože McLaren přišel o vítězství ve prospěch Ferrari, pomohl mu výsledek ještě více snížit náskok Red Bullu v pořadí konstruktérů – tým z Milton Keynes má nyní náskok pouhých osmi bodů. Na otázku, zda se jeho tým v probíhající bitvě o titul příliš vyhýbá riziku, Norris odpověděl:

“Zpětný pohled je úžasná věc. Vždycky věci přezkoumáváme, děláme velmi dobrou práci. Samozřejmě, že dnes nebyl náš den a věci jsme neudělali správně, ale neřekl bych, že jsme je dnes také udělali špatně. Určitě jsem nemohl jet na jednu zastávku, být druhým autem je vždycky mnohem těžší než být prvním, což je fér, takové jsou závody. Ale snažit se držet krok s Oscarem ve špinavém vzduchu znamená, že jsem musel použít mnohem více pneumatik, a použití mnohem více pneumatik způsobilo, že jsem se dříve dostal do boxů, takže to je prostě cena, kterou jsem zaplatil za to, že jsem nebyl v čistém vzduchu.

Ale oba jsme evidentně trpěli mnohem víc než Ferrari a moc jsme toho v tu chvíli dělat nemohli. Kdybychom se mohli vrátit a některé věci přehodnotit a změnit, možná bychom se na to mohli připravit ještě víc, ale znali jsme svá omezení, věděli jsme, co můžeme očekávat. Mám pocit, že jsme i dnes vytěžili maximum, jen jsme neměli to, co Ferrari.“

Výsledky GP Itálie 2024

1 Charles Leclerc Ferrari 1:14’40.727
2 Oscar Piastri McLaren/Mercedes 2.664
3 Lando Norris McLaren/Mercedes 6.153
4 Carlos Sainz Ferrari 15.621
5 Lewis Hamilton Mercedes 22.82
6 Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 37.932
7 George Russell Mercedes 39.715
8 Sergio Pérez Red Bull/Honda RBPT 54.148
9 Alexander Albon Williams/Mercedes 1’07.456
10 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1’08.302
11 Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 1’08.495
12 Franco Colapinto Williams/Mercedes 1’21.308
13 Daniel Ricciardo RB/Honda RBPT 1’33.452
14 Esteban Ocon Alpine/Renault 1 lap /12.659
15 Pierre Gasly Alpine/Renault 1 lap /18.344
16 Valtteri Bottas Sauber/Ferrari 1 lap /27.211
17 Nico Hülkenberg Haas/Ferrari 1 lap /30.870
18 Zhou Guanyu Sauber/Ferrari 1 lap /40.055
19 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1 lap /43.508
20 Yuki Tsunoda RB/Honda RBPT odstoupil