Pět závodů na to ukázat své kvality? Příliš málo, kritizuje Colapinto

Franco Colapinto se dočkal a už tento víkend na Imole usedne za volant Alpine. Má to ale jeden háček: smlouvu má mít pouze do GP Rakouska. Podle něj se za tak krátkou dobu nestihne ani pořádně rozkoukat.

Štítky: Alpine Carlos Sainz Franco Colapinto GP Emilia Romagna Jack Doohan Nepřehlédněte Zveřejněno 16. 05 2025 — Bára Goldmannová

Bylo otázkou času, kdy Alpine udělá radikální krok a Jacka Doohana “popraví”. Trvalo to přesně šest závodů, ve kterých mladý Australan svými výkony nepřesvědčil. Ba naopak několikrát si hodil klacky pod nohy sám – stačí si vzpomenout na školáckou chybu ve druhém tréninku na Suzuce. Doohan se pokoušel využít svůj trik ze simulátoru a první zatáčku se snažil projet s otevřeným DRS, na což doplatil tvrdou ránou do bariéry. Konečný ortel si pak podepsal v Miami, kde kolidoval s dalším smolařem, Liamem Lawsonem.

Po Grand Prix Miami se v Alpine začaly dít věci – nejprve rezignoval šéf týmu Oliver Oakes, aby po něm převzal vedení Flavio Briatore, a následovala výměna Doohana za Colapinta. Jenže ani nadějný talent z Argentiny nemá jistou budoucnost, protože se mluví o tom, že má mít smlouvu pouze na pět závodů, což se jeví jako naprostý nesmysl, protože i zkušení piloti tvrdí, že na rozkoukání se v novém prostředí a sžití se s autem je potřeba více času. Stačí se podívat na trápícího se Lewise Hamiltona, zatímco Carlos Sainz se už poměrně chytá. Nicméně ani po šesti závodech to v jeho případě není ideální. Zkrátka žádný učený z nebe nespadl.

Colapinto se během tiskové konference FIA na italské Imole pochopitelně otázce ohledně své budoucnosti nevyhnul. “Uvidíme, až budu řídit. Ale víte, mám před sebou skvělou příležitost. Jsem šťastný, že jsem zpět ve Formuli 1. Ani nepřemýšlím nad těmi pěti závody. Jsem zkrátka šťastný a zvládám to velmi dobře. V tuto chvíli se jen chci vrátit do kokpitu a jezdit. Samozřejmě, když jste slyšeli Carlose, a zejména Carlose, jak říká, že potřebuje zhruba deset závodů, aby si zvykl na vůz, myslím, že pět pro mě není dost. Pokud jsem za celý život odjel ve F1 jen devět závodů…”

“Takže ano, asi mi to bude trvat ještě pár závodů, možná víc než pět, abych se dostal na potřebnou úroveň a dokázal z auta vytěžit maximum. Ale taková je situace. Chci z toho vytěžit maximum, užít si to a snažit se odvést co nejlepší práci pro tým,” neskrývá Colapinto své odhodlání.