Pět věcí, které lze očekávat od víkendu v Imole

Úvod do nové sezony formule 1 přinesl dramatickou bitvu mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem. Z vítězství se nakonec radovali u Mercedesu, ale nyní může být situace jiná, kolotoč formule 1 se přesídlí na starý kontinent se zcela jinými povětrnostními podmínkami. Co lze očekávat od druhého závodu letošní sezony?

Štítky: GP Emilia Romagna Zveřejněno 17. 04 2021 — Vašek Štěpánek

Mercedes versus Red Bull – díl druhý

O dvou různých filosofiích vozů mezi hlavními aspiranty na titul toho bylo řečeno už mnoho. U Mercedesu se však obávají, že jim jejich filosofie s minimálním náklonem hodně ublíží. Imola je známá pro svůj vysokorychlostní charakter, ten byl měl podle všeho vyhovovat Red Bullu.

Už minulý rok, kdy rudí býci nebyli Mercedesu tak blízko, si stáj z Milton Keynes na zdejším okruhu nevedla vůbec špatně. Max Verstappen stíhal tempu stříbrných / černých šípů. Poté ale přišel defekt, který pilota Red Bullu vyřadil ze závodu.

Lze tedy očekávat výhodu pro Red Bull? Vzhledem k lepší formě a velmi povzbuzené atmosféře uvnitř týmu je vítězství takřka jediný cíl. Vysoko bychom mohli vidět i Sergia Péreze, který v Bahrajnu předvedl skvělou stíhací jízdu a bude tedy motivován v Imole skončit ještě lépe.

Tipuj výsledky GP Emilia Romagna a vyhraj plakát

AlphaTauri nejlepší ze zbytku světa?

Sesterský tým Red Bullu do letošní sezony vstoupil ve velkém stylu. Z Bahrajnu si tým sice odvezl jen dva body, ale rychlost má lepší než v uplynulých letech.

Pro AlphaTauri jde víceméně o domácí závod. Juniorka Red Bullu na okruhu v Imole pravidelně testuje a zná okruh snad nejlépe ze všech týmů. Letos před sezonou se v Imole proháněl i nováček Yuki Tsunoda.

Kombinace zlepšující se výkonnosti monopostu a nemalého množství dat přímo z okruhu pasuje AlphaTauri do role mírného favorita ve středu pole, které je letos až extrémně vyrovnané.

Aston Martin může trpět ještě více

Tým vlastněný konsorciem Lawrence Strolla druhým rokem pracuje de facto s kopií vozu, který o rok dříve používal Mercedes. Rozdíl je v tom, že německý tým svým problémům z velké části rozumí a ví, kde je napravovat. To samé ale nejde říct a Aston Martinu.

Desáté a patnácté místo Lance Strolla, respektive Sebastiana Vettela nejsou výsledky, které tým očekával. Velkou naději si tým neveze ani do Imoly, která má být pro týmy jako Mercedes a Aston Martin ještě více náročná. Podle všeho se tým bude na italské půdě trápit.

Snad jen jedna z mála pozitivních zpráv pro zelené monoposty je, že by se na zdejším okruhu neměl objevovat tak silný vítr jako v pouštním Bahrajnu.

Další vodítko k rozluštění záhady středu pole

Po jednom závodě je téměř nemožné odhadnout, kde se daný tým nachází. O to těžší je to letos, kdy se úvodní závod konal na tak specifickém okruhu, jakým je právě Bahrajn.

Je velmi reálné, že si Red Bull a Mercedes pojedou vlastní ligu, ale co dál? Od třetího McLarenu až po Alfa Romeo jsou karty zatím velmi zajímavě promíchány. Imola by nám tak díky reprezentativnějším podnebným podmínkám měla v této hádance opět trochu pomoci.

Pomůže Imola lépe porozumět datům?

S letošní sezonou přišla i velká změna v technických pravidlech. Týmy musely zredukovat přítlak v zadní části vozu. V horkém, písčitém, a hlavně větrném Bahrajnu je těžké si tyto změny dokonale prostudovat.

V Imole by to mělo být snazší. Okruh obsahuje jak pomalé zatáčky (Tosa), tak zatáčky rychlé (Acque Mineralli). Navíc je trať z velké části zakrytá stromy, to by mělo týmům usnadnit práci s daty a mohly by tak lépe pochopit své monoposty.