Pět poznatků z GP Španělska
GP Španělska měla přinést velké změny v rozložení sil. Nestalo se tak.
Game-changer nenastal
Čekali jste na problémy McLareny nebo naopak vzestup jiného týmu? Pokud nejste fanouškem Sauber, který do Barcelony přivezl zlepšení, máme pro vás špatnou zprávu. Nové pravidla ohledně flexibility předních křídel startovní pole nijak výrazně nerozházela. McLaren zabral první řadu v kvalifikaci i závodě a pokračuje tak v krasojízdě rokem 2025. “Možná se někdy snažíme věřit, že ve Formuli 1 existuje zázračná pilulka, která všechno vyřeší, ale není to tak,” řekl Toto Wolff. A má pravdu. Soupeři McLarenu se teď mohou zase soustředit více na sebe.
Verstappen ztratil půdu pod nohama a přiznal chybu
Mad Max je zpátky. Max Verstappen si tuto přezdívku vydobyl v dominantní éře Mercedesu, kdy neměl k různým kontaktům daleko. V Barceloně se opět ukázalo, že umí být impulzivní, pokud se sejdou okolnosti proti němu. Safety car, tvrdé pneumatiky do posledních kol, kontakt s Leclercem, vytlačení od Russella… Verstappen zuřil a když dostal do vysílačky informaci, že by měl pustit Russella před sebe, udělal něco, na co není pyšný on ani jeho tým. Úřadující mistr světa úmyslně najel do svého soka, za což dostal ke konci závodu desetivteřinovou penalizaci. Tři trestné body za tento zbytečný incident znamenají, že Verstappenovi reálně hrozí zákaz startu. Do GP Rakouska stačí jeden trestný bod, aby přišel závodní ban. Verstappen po závodě uznal chybu, když na svém Instagramu napsal, že “to nebylo správné a nemělo se to stát.” V boji o titul je to dost možná rozhodující moment.
Sauber šlapal jako švýcarské hodinky
Co se to stalo? Bez nijak výrazně šíleného závodu skončil Sauber na pátém místě zásluhou Nica Hülkenberga. Pozitivnímu výsledku pomohlo načasování safety caru nebo čerstvé pneumatiky v závěru závodu, ale také novinky na monopostu a skvělý výkon německého závodníka. Do Barcelony přivezl Sauber novou podlahu, kryt motoru a přední křídlo. Mezi novou a starší specifikací monopostu má být rozdíl tři a půl desetiny, což je vzhledem k vyrovnanosti startovního pole hodně. Audi si již možná mne ruce..
Colapinto se stále hledá
V minulém roce vlétl do Formule 1 Franco Colapinto jako uragán. S Williamsem proháněl Alexe Albona a posbíral pár skvělých výsledků. To mu zajistilo dostatečnou poptávku a letos po šesti závodech nahradil u Alpine Jacka Doohana. Australan sice nepodával nijak skvělé výkony, ale na vyhazov po šesti závodech to rozhodně nebylo. Colapinto má za sebou tři závody a zcela upřímně zatím Doohana nijak nepřečnívá. Argentinec sám přiznal, že ve voze stále hledá jistotu a sebevědomí. Flavio Briatore již naznačil, že výsledky Colapinta nejsou ideální a je třeba, aby zabral. Zpětná výměna ale asi nehrozí a je to dobře – chceme vidět, aby nováček dostal pořádnou šanci a nepakoval se po šesti závodech stejně jako Doohan.
Trápící se Tsunoda
O přestupu do Red Bullu snil Yuki Tsunoda několik let. Letos to již konečně přišlo a je to průšvih. Závod v Barceloně byl možná tím nejhorším. Tsunoda se kvalifikoval jako poslední a v závodě skončil na 13. příčce. Kvůli své havárii v Imole jel Tsunoda se starou specifikací monopostu, což mohlo dle Helmuta Marka znamenat ztrátu dvou desetin. Red Bull nemá v plánu Tsunodu do konce roku přesouvat, ale sedm bodů ze sedmi závodů a jednoho sprintu je žalostně málo. Japonský závodník zatím není pod takovým tlakem jako jeho předchůdci, ale to se při pokračující mizérii může velmi rychle změnit.