Pět poznatků z GP Miami
Závod v Miami nabídl více, než jsme očekávali. Přinášíme přehled toho, co si z jihu USA můžeme odnést.
Detaily dělají velký rozdíl
Mezi Oscarem Piastrim a Lando Norrisem je to velmi vyrovnané, co se rychlosti týče. Zatímco Piastri letos slavil již čtyři výhry, Norrisova jediná výhra se datuje na první závod sezóny v Austrálii. Jsou to drobné rozdíly, díky kterým má nyní Piastri navrch a v tabulce náskok 16 bodů před týmovým kolegou.
V Miami byl rychlejší Norris. V závodě však udělal špatné rozhodnutí – ve druhé zatáčce po startu se pokusil zaútočit na chybujícího Verstappena, který mu nenechal místo a Norris se propadl na šestou příčku. Mezitím se Piastri protáhl na třetí příčku a trpělivě čekal na svou šanci. Po bitvě je jednoduché říci, že Norris si měl na svou šanci počkat. Před závodem McLaren nečekal, že bude mít takovou rychlostní převahu. Přesto je to opět Piastri, kdo udělal lepší rozhodnutí a to již v několikátém závodě za sebou. A to není náhoda.
Antonelli poprvé ukázal, jak velkou hvězdou může být
Nečekali jsme, že to přijde zrovna tady. Kimi Antonelli závodil v Miami poprvé, ale nedal to na sobě znát, ba naopak. Vítězství ve sprintové kvalifikaci a třetí místo v hlavní kvalifikaci dokazují, kolik talentu se v italském závodníkovi skrývá. V závodě měl Antonelli problém s managementem pneumatika a dopustil se několika nováčkovských chyb. To však nic nemění na dojmu, který za sebou v Miami zanechal. A bude to jenom lepší.
Williams ukončil vývoj, ale je lepší a lepší
Williams je nejrychlejším týmem ze středu pole. To je informace, která by vás pravděpodobně před závodním víkendem v Miami nezvedla ze židle. To, jak byl Williams blízko top týmům vpředu, už ale ano. V kvalifikaci ztratil šestý Sainz na nejrychlejší Verstappena pouze 365 tisícin sekundy.
Britský tým působil ještě přesvědčivěji v samotném závodě. Alex Albon za sebou s přehledem udržel jeden Mercedes a obě Ferrari. Pokud by Sainz neměl poškozenou podlahu, minimálně před Ferrari by dojel také. To vůbec není špatné na tým, který v posledních letech “živořil” a letos již ukončil vývoj současného monopostu.
Hamilton zuřil, Ferrari je ztracené
Ferrari našlo v Miami nové dno. McLaren, Mercedes, Red Bull a dokonce i Williams byli rychlejšími. Třetí místo Hamiltona ve sprintu bylo dílem perfektní strategie, jinak byl tento víkend pro italský tým katastrofou.
Neschopnost podpořit strategii svých jezdců vedlo k obří frustraci Hamiltona v rádiu, které se snad ani nelze divit. Ve chvíli, kdy se Ferrari rozhodlo konečně Hamiltona před Leclerca pustit, pneumatiková výhoda byla ta tam. Hamilton tedy vrátil týmovému kolegovi místo zpátky. Při souboji o hrstku bodů jsou tyto konflikty naprosto zbytečné, ale chyba nejde nikoliv za piloty, ale za samotný tým.
Doohan pravděpodobně naposledy
V nejbližších dnech se pravděpodobně znovu potvrdí, jak je svět F1 krutý. Kariéra Jacka Doohana je po nepovedeném závodu v Miami pravděpodobně u konce. Přitom to začalo tak dobře. Doohan v kvalifikaci poprvé porazil Pierra Gaslyho, nicméně závod pro něj skončil již v první zatáčce po kontaktu s Liamem Lawsonem.
Alpine poprvé připustilo, že od Imoly zvažují výměnu jezdců. Doohan dostal šest závodů, což může být málo, ale pokud jste v F1 pod tlakem, musíte obzvlášť přesvědčit, že na to máte. Australský závodník bohužel moc pozitivních momentů nepředvedl, spíše naopak.