Pět poznatků z GP Kanady

Přinesla GP Kanady nové rozložení sil?

Štítky: 2025 GP Kanady Zveřejněno 20. 06 2025 — Dominik Kovář

Russell si užívá, když může popíchnout Verstappena

George Russell si v Kanadě užíval vylepšeného Mercedesu, díky čemuž měl čas na psychologické hrátky. Když se Russell a Max Verstappen kvalifikovali do první řady, britský závodník si do rivala rýpnul: “Ještě mám pár bodů k dispozici, se kterými si mohu hrát.” Russell tím narážel na to, že Verstappenovi chybí už pouze jeden trestný bod k tomu, aby dostal zákaz startu.

Během safety caru na konci závodu se ukázalo, že se Red Bull obává, že se Russell snaží Verstappena nalákat k něčemu hloupému, když Verstappenův závodní inženýr Gianpiero Lambiase naléhal, aby se úřadující šampion nenechal “nachytat na jeho triky”. Málem se tak stalo. Russell prudce zpomalil, Verstappen se dostal před něj, což britský sok okamžitě ohlásil do rádia.

Mercedes přivezl upgrade, který může být gamechanger

V éře současných pravidel je závodní víkend v Kanadě jedním z nejlepších, jaký Mercedes zažil. Pouze double v Brazílii 2022 a Las Vegas 2024 jsou lepšími výsledky. Tým do Montrealu přivezl nejnovější verzi zadního zavěšení, které mělo premiéru v Imole. Tam si ještě tým nebyl jistý, jestli zlepší výkonnost vozu – oba Mercedesy trpěly větším opotřebením pneumatik. V Kanadě však tyto problémy neměl, což je příslib do budoucích závodů.

Zbytečná chyba může být rozhodujícím momentem sezóny

Další závod, další chyba Norrise. Britský závodník ve většině předchozích případů dokázal své drobné chyby alespoň částečně napravit. V Kanadě vyřadil ze závodu sám sebe a málem i týmového kolegu. Norris svou chybu okamžitě přiznal, což se cení, ale chyb je příliš. Piastriho pozice každým takovým momentem sílí.

Pokračující nepochopení mezi inženýrem a pilotem Ferrari

Už je to ohraná groteska. Jeden z pilotů Ferrari se dohaduje se svým závodním inženýrem o strategii nebo čemkoliv jiném. V Kanadě přišla řada na Charlese Leclerca. Ten po nepovedené kvalifikaci startoval na tvrdé sadě, na které chtěl vydržet co nejdéle. Tým ho ale povolal dříve, což nechápal. Navíc nedostal měkkou sadu, aby si splnil povinnost dvou rozdílných sad, ale znovu tvrdou, což mu znemožnilo zvolit strategii jedné zastávky.

První pohár přinese Antonellimu klid

Dočkal se. 10 závodů trvalo, než se nováček Kimi Antonelli dočkal prvního umístění na stupních vítězů. Rychlost měl již v Miami, ale tam stál osud proti němu. V Kanadě se nejprve po startu chladnokrevně dostal na třetí příčku před vedoucího muže šampionátu Oscara Piastriho. Toho poté za sebou udržel celý závod. Zodpovědný a dospěle odjetý závod bez jediné chyby.