Pět poznatků z GP Emilia Romagna

Závod v Imole zamíchal kartami v boji o mistrovský titul.

Štítky: 2025 GP Emilia Romagna Zveřejněno 21. 05 2025 — Dominik Kovář

Red Bull překvapil McLaren i sám sebe

McLaren vyhrál pět z úvodních šesti závodů a nebýt perfektního představení Maxe Verstappena v Japonsku, byl by pravděpodobně McLaren stoprocentní. V Imole to ale bylo bylo letos poprvé, kdy McLaren nestačil tempu jiného monopostu.

Red Bull přivezl do Imoly vylepšení, která monopostu RB21 očividně pomohla. Verstappen si samozřejmě výrazně pomohl předjetím Piastriho v první zatáčce po startu, nicméně ve zbytku závodu se úřadující šampion nenechal McLareny byť jen minimálně ohrozit.

Hamilton je extra motivovaný, pokud má o co bojovat

Pokud se odprostíme od sprintu v Číně, jsou dosavadní výkony Lewise Hamiltona ve Ferrari zklamáním. Po sobotě v Imole to nevypadalo jinak, ale v neděli se sedminásobný mistr světa předvedl. Po startu ze 12. místa nakonec skončil čtvrtý a hlavně předvedl bojovnost a oheň, který jsme u něj v barvách Ferrari dosud neviděli. Pro italský tým jde o extra motivaci vůz vylepšit. Hamilton jim totiž ukázal, že roste s příležitostí.

Druhé místo Red Bullu se bude velmi brzo znovu řešit

Zatím se o tom nahlas nemluví, ale výkony Yukiho Tsunody v Red Bullu zatím nejsou oslňující. Během pěti závodů v hlavním týmu skončil Tsunoda nejlépe devátý a posbíral sedm bodů. Verstappen za stejné období dva závody vyhrál a získal 88 bodů.

Situace se tedy nemění, druhý pilot výrazně zaostává. Tsunoda má tu výhodu, že má o mnoho více závodů na to se zlepšit, než dostal Lawson. Pomůže to ale? Problémem Japonce jsou kvalifikace, které jsou letos velmi důležité. Interně již Red Bull rozhodně řeší, s kým vyrazit do nové éry pravidel v roce 2026.

Williams bojuje se špičkou pole

Hodně z nás před sezónou litovalo Carlose Sainze. Očekávali jsme totiž, že se španělský závodník bude trápit ve druhé polovině pole, zatímco Ferrari bude bojovat o tituly. Situace je však diametrálně odlišná. Ferrari je na tom hůře než loni a z Williamsu se naopak stává suverénně nejlepší tým ze zbytku pole.

Britský tým se dokonce nebojí bojovat s těmi nejlepšími. Již druhý závod za sebou si to Albon a Sainz přímo na trati rozdávali s piloty Ferrari nebo Mercedesu. Alex Albon mohl v neděli reálně bojovat o pódium, pokud by neztratil za trápícím se Leclercem.

Argentinští fanoušci se mají co učit

S návratem Franca Colapinta na startovní rošt se do sportu naplno vrátili také argentinští fanoušci. Spoustu z nich ale bohužel postrádá zásady slušného chování. Jejich nepřiměřenému chování na sociálních sítích čelili Yuki Tsunoda a také rodina Jacka Doohana, kterého Colapinto nahradil.

K chování fanoušků se již vyhradil prezident FIA Mohammed Ben Sulayem nebo samotná stáj Alpine. Také Franco Colapinto poprosil své fanoušky, aby dvakrát přemýšleli, než něco vypíší na sociální sítě.