Pět poznatků, které nám dala GP Číny
Druhý závod nové sezóny ukázal, že si nemůžeme být jistý naprosto ničím.
Hamilton umí vítězit i v červené
Srdce nejednoho fanouška zaplesalo ve chvíli, kdy Lewis Hamilton projel cílem sprintového závodu jako první. Ano, jednalo se “pouze” o sprint, nicméně vidět Hamiltona s Ferrari na P1 mělo něco do sebe. Je to zároveň zpráva pro škarohlídy, kteří Hamiltona posílali do důchodu, na což později v rozhovorech Hamilton trochu narážel.
Sprint není závod
Jeden z argumentů kritiků sprintových víkendů spočíval v tom, že již v rámci sprintu budeme znát rozložení sil a zbytek závodního víkendu se tak pro fanoušky stane předvídatelným. Čína ukázala, že tomu tak není. Až chirurgický výkon ve sprintu Hamilton s Ferrari v kvalifikaci a závodě zopakovat nedokázali. Naopak McLaren se poučil ze sprintu a závod opanoval.
Red Bull na tom není dobře
Je na čase si přiznat, že Red Bull má skutečně špatný vůz. V Austrálii to bylo ještě maskováno proměnlivými podmínkami a skvělým výkonem Verstappena, v Číně se ale čtyřnásobný šampion na nejlepší nechytal. Ujížděly mu nejen McLareny, ale také George Russell s Mercedesem. Situace s druhým pilotem navíc stáj brzdí více než kdy dřív.
Piastri udělal krok vpřed
Dokáže Oscar Piastri udělat krok vpřed a přiblížit se výkonům svého týmového kolegy? Na tuto otázku již možná nyní známe odpověď. Piastri po smolné Austrálii závod v Číně opanoval a dal jasně najevo, že chce být mistrem světa. Po dvou závodech je mezi oběma piloty rozdíl 10 bodů.
Každý závodní víkend to může vypadat jinak
Zatímco v Austrálii se Haas trápil na posledním místě, z Číny si odváží 14 bodů. Týmy si jsou zejména ve středu pole natolik vyrovnané, že rozdíl mezi dobrým a špatným závodním víkendem může být minimální. Mezi špičkovými týmy je na čele odskočený McLaren, ale sprint ukázal, že ne vždy to musí být podmínkou. Máme zaděláno na skvělou sezónu!