Pět nejžhavějších témat před GP USA
Po dvoutýdenní pauze pokračuje šampionát závodem v Austinu.
V boji o titul přituhuje
Do konce sezóny zbývá šest závodů a tři sprinty – to je celkem 174 bodů. Oscar Piastri má na čele šampionátu náskok 22 bodů před týmovým kolegou Lando Norrisem. Třetí v pořadí je Max Verstappen, který po letní pauze dvakrát vyhrál a dvakrát skončil druhý. Výsledkem je ztráta 63 bodů na vedoucího Piastriho.
Zatímco mezi piloty McLarenu to může v příštích týdnech doslova jiskřit, Verstappen může dál ukrajovat z náskoku, který byl ještě nedávno tříciferný. Následující double header ukáže, jestli se McLaren skutečně musí obávat hrozby jménem Verstappen.
V Mercedesu je konečně jasno, ale..
No konečně! Nebylo to velkým tajemstvím, ale nyní je to stvrzeno i oficiálně. George Russell a Kimi Antonelli zůstávají v Mercedesu i v příštím roce. Otázkou jsou ale délky kontraktu. Oba piloti mají pravděpodobně jasný jen příští rok, což jen nahrává tomu, že si Toto Wolff stále nechává otevřená “dvířka” pro Maxe Verstappena. George Russell z této situace pravděpodobně není nadšení a nedivil bych se, kdyby se pro rok 2027 rozhlížel po jiném angažmá.
Sprint je zpátky
Sprinty jsou součástí F1 od roku 2021 a ani po čtyřech letech jim stále mnoho fanoušků (i pilotů) nepřišlo na chuť. V napínavém souboji o titul ale mohou mít velké slovo. Ve sprintech se letos může pro jednotlivé piloty rozdat ještě 24 bodů. Sprintový víkend zároveň nabídne s možností pouze jednoho volného tréninku velkou míru nepředvídatelnosti, což se v boji o titul hodí více sledujícím, méně zúčastněným.
Jak s posledními místy na startovním roštu?
V Mercedesu je již jasno. Oficiálně jsou tedy v roce 2026 volná čtyři místa a tři z nich má na svědomí Red Bull. Vedle Maxe Verstappena pravděpodobně bude jezdit Isack Hadjar. V Racing Bulls by mohl vydržet Liam Lawson a do F1 se posunout nadějný Arvid Lindblad. Zatím ale pouze spekulujeme.
Poslední volné místo je pak u Alpine. Aktuálně to vypadá, že si místo udrží Franco Colapinto. Flavio Briatore prohlásil, že jediným, kdo by mohl Colapinta nahradit, je testovací jezdec Paul Aron.
Příprava na silly season 2027
V roce 2026 se toho v jezdeckém poli moc měnit nebude, ale rok následující již bude o něčem jiném. A není to pouze o Maxi Verstappenovi. Začaly prosakovat spekulace, že Charles Leclerc již začíná ve Ferrari ztrácet trpělivost, čemuž se nemůžeme divit. Od příchodu do Ferrari vyhrál Leclerc pouze osm závodů, což je žalostně málo oproti ambicím, které obě strany mají.
Spíše než spekulací bych nazval bulvární fámou informaci, že by mohlo již v příštím roce dojít ke “switchi” mezi Leclercem a Piastrim. Podobných “nesmyslů” nás bude v následujících měsících pravděpodobně čekat spousty.








