Pět nejžhavějších témat před GP Miami
Po týdenní přestávce kolotoč F1 zavítá na městský okruh v Miami.
Piastri poprvé lovnou zvěří
Jaký je rozdíl mezi tím lovit a být lovený. To v Miami pozná Oscar Piastri, který bude poprvé v kariéře hájit vedoucí příčku v šampionátu jezdců. Na nepovedený domácí závod dal Piastri zapomenout třemi výhrami v následujících čtyřech závodech.
Piastri se zdá být psychicky silný, takže by mu být lovnou zvěří nemuselo dělat problém. Vést šampionát v nižších sériích oproti vedení v šampionátu F1, kterou sleduje celý svět, samozřejmě jiné sousto. Již v Miami zjistíme, jak se mladý Australan s touto rolí popere.
Druhý sprintový víkend roku
Závod v Miami měl premiéru v roce 2022. Vždy šlo o velkou show, na které týmům a celé F1 záleželo. Stejně jako v minulém roce, i letos se v Miami bude konat také sprint. Díky tomu je méně času na vyladění nastavení monopostů a tím pádem se můžeme dočkat několika překvapivých výsledků.
Hamilton a Ferrari hledají řešení
Lewis Hamilton se zatím s nastavením svého Ferrari trápí. Když pomineme perfektní sprint v Číně, v závodě skončil Hamilton vždy daleko za svým týmovým kolegou. Nejhorší byla situace v Saudské Arábii, když Charles Leclerc vybojoval třetí místo a Hamilton dojel se ztrátou dalších 30 sekund sedmý. Šéf Frederic Vasseur stojí plně za Hamiltonem. Miami je další příležitostí k tomu posunout se blíže pochopení monopostu SF-25.
Další šance na nápravu
Nejen Lewis Hamilton vyhlíží závod v Miami jako šanci na nový začátek. Ideálně na tom není Fernando Alonso, který letos ještě nebodoval. Solidní výsledek potřebují zajet také Jack Doohan nebo Liam Lawson, jejichž sedačka je v současném startovním poli pravděpodobně nejvíce ohrožena.
Setback by potřeboval také Lando Norris, který v posledních dvou závodech napravoval chyby z kvalifikací. V Bahrajnu to stačilo na třetí místo, zatímco v Saudské Arábii skončil letos poprvé mimo pódium a přišel o vedení v šampionátu.
Pravidla.. a zase pravidla
V posledním závodě byla pravidla znovu předmětem horlivých diskuzí. Max Verstappen dostal za zkrácení šikany po startu závodu v Džiddě pětisekundovou penalizaci. Red Bull se oháněl tím, že Verstappen byl na apexu zatáčky první, ostatní navrhovali pro Verstappena standardní desetisekundový trest.
Verstappen se po závodě k penalizaci odmítl vyjádřit s tím, že piloti dnes stejně nemohou vyjádřit svůj upřímný názor bez toho, aniž by byli potrestáni. Bude Verstappen v Miami sdílnější? Novináři se ho určitě budou na incident z posledního závodu ptát.