Pět nejžhavějších témat před GP Mexika

Na oddych není čas. Po sprintu v Austinu se tento týden F1 vydává do Mexika na 20. závod sezóny.

Štítky: 2025 GP Mexika Zveřejněno 23. 10 2025 — Dominik Kovář

McLaren musí odpovědět

McLarenu se v posledních závodech nedaří. Co před několika týdny vypadalo jako snadná cesta za jezdeckým titulem, se nyní stává bitvou se současným králem F1. Max Verstappen je pilotům McLarenu v patách – aktuálně ztrácí na vedoucího Oscara Piastriho 40 bodů a druhého Landa Norrise 26 bodů.

V rukou to mají stále piloti McLarenu, nicméně současný trend nelze přehlížet. Zatímco Verstappen vyhrává závody, Norris a zejména Piastri ztrácí body. Ideálně již v Mexiku potřebuje McLaren silný víkend, kdy nápor Verstappena odrazí. V tom případě už by byl boj o titul pro úřadujícího šampiona opět více mimo dosah.

Red Bull bojuje i mimo trať

Red Bull cítí krev a udělá vše pro to, aby McLaren co nejvíce znejistil. V Austinu se jeden z mechaniků Red Bullu postaral o kuriozitu. Inženýr McLarenu pomáhá Norrisovi při startu tím, že lepí pásku na zeď v místě, kde má Norris “zaparkovat” svůj monopost. Mechanik z Red Bullu tuto pásku strhl.

Výsledkem je pokuta ve výši 50 tisíc eur s tím, že polovina této částky je podmínečně odložena. Očekává se, že podobných “mind games” může být ke konci roku více.

Rok od posledního vítězství Ferrari

Minulý rok vyhrál v Mexiku Carlos Sainz s Ferrari. Jelikož letos Sainz jezdí za Williams, vítězství pravděpodobně nezopakuje. Nejde ale pouze o dosud poslední vítězství Carlose Sainze. Toto vítězství je taky dosud posledním vítězstvím stáje Ferrari.

V Austinu se italské stáji povedlo přes jednu noc vylepšit monopost natolik, že do Mexika přijíždí jako jeden z černých koňů. V čím dál více intenzivní bitvě o titul ale nebude jednoduché se prosadit.

Nováčci v FP1

Povinné nasazování nováčku do FP1 si plno týmu “odpyká” právě v Mexiku. Sedět bude dokonce Max Verstappen, za kterého do FP1 naskočí Arvid Lindblad. Mercedes, McLaren, Ferrari, Williams, Haas, Alpine a Aston Martin nasadí také nováčky. Sledovat budeme zejména Paula  Arona, který má stále šanci na místo u Alpine v roce 2026.

Vysoká nadmořská výška může zamíchat kartami

Okruh Hermanose Rodrígueze leží v nadmořské výšce 2238 metrů, což z něj dělá suverénně nejvýše položený okruh v kalendáři. Právě řidší vzduch má vliv na aerodynamiku vozu a na pohonnou jednotku. V Mexiku hrozí více než kde jinde technické problémy. Jak se s tím týmy vypořádají a potká problém některého z účastníků boje o titul?