Pět nejžhavějších témat před GP Japonska
V třetím závodě sezóny zamíříme na legendární okruh do japonské Suzuky.
Tsunoda poprvé v Red Bullu
Kdo by to byl před začátkem sezóny řekl, že se Yuki Tsunoda posadí do Red Bullu a to dokonce při domácím závodě v Japonsku. Před domácím tlakem bude už tako jako tak na Tsunodu vyvinutý obrovský tlak. Sám Tsunoda tento tlak podpořil “skromným” cílem, který před Suzukou má – v závodě by rád skončil na pódiu!
Už první kilometry v pátečních trénincích leccos naznačí. Monopost RB21 je nevyzpytatelný a bude zajímavé sledovat, jestli se ho Tsunodovi podaří alespoň trochu zkrotit.
Jaká bude odpověď Lawsona?
Na druhé straně barikády je Liam Lawson, který se vrací do Racing Bulls. Pokud se na to podíváme z pozitivní stránky, menší tlak a na první pohled řiditelnější monopost může být pro Lawsona lepší variantou, než se dál trápit v Red Bullu.
Jak to ale vidí samotný závodník? Víme, že psychika dělá ve sportu hodně. Lawson musí této situace využít jako příležitosti ukázat, že je skvělý závodník a nikoliv být vnímán jako někdo, kdo neuspěl a byl uklizen do “béčkového” týmu.
Bitva v McLarenu může začít
Uplynulý závod v Číně naznačil, že boj o titul může mít pořádné grády. McLaren je favorit sezóny a trochu jsme čekali na to, jestli se přes zimu dokázal Oscar Piastri přiblížit, vyrovnat nebo dokonce přeskočit level Landa Norrise.
Minulý rok byl v Suzuce Norris jasně lepší než Piastri. Tak tomu bylo ale i minulý rok v Číně. Dost možná se můžeme v Suzuce dočkat prvního pořádného souboje pilotů McLarenu přímo na trati. Aktuálně je v šampionátu lídrem Norris, Piastri má ale pouze o 10 bodů méně.
Ferrari potřebuje čistý víkend
Mezitím, co vidíme úspěšný start McLarenu do roku 2025, jeho potenciálně největší soupeř se zatím trápí. Ferrari ukázalo v Číně potenciál, ale dvojitá diskvalifikace v nedělním závodě byla nasypanou solí do otevřených ran Tifosi.
V poháru konstruktérů je Ferrari na ostudném pátém místě se ziskem 17 bodů. Na vedoucí McLaren ztrácí propastných 61 bodů. Tato ztráta se již nesmí prohlubovat, pokud chce italský tým bojovat o tituly. V Japonsku bude důležité získat solidní porci bodů a napravit rozpačitý dojem z úvodu sezóny.
Sainz chce udělat krok vpřed
Příjemným překvapením roku 2025 je Williams. Britská stáj je v poháru konstruktérů na čtvrtém místě a má stejně bodů jako Ferrari. Mohlo by to ale být ještě lepší. Valnou většinu bodů totiž do kasičky týmu z Grove přivezl Alex Albon. Druhý pilot a zimní posila Carlos Sainz se zatím v modrých barvách trápí.
Sám Španěl nedokázal v Číně pochopit, proč byl tak pomalý a tým i veřejnost prosil o čas. Týden pauzy rozhodně přišel vhod a Suzuka, kde loni skončil Sainz s Ferrari třetí, by mohl být skvělým odrazovým můstkem pro lepší tempo v novém týmu.