Pět nejžhavějších témat před GP Bahrajnu
V druhé části triple headeru zavítá svět F1 do bahrajnského Sakhiru.
Kdo udeří tentokrát?
V Japonsku McLarenu vypálil rybník Max Verstappen a šampionát hned vypadá o něco zajímavěji. McLaren bude chtít na své “domácí” trati (automobilku vlastní stát Bahrajn) vrátit úder, nicméně pole je vyrovnanější, než se může zdát. Tým z Wokingu by ale měl být na trati, na které proběhly předsezónní testy, favoritem.
V prvních třech závodech zvítězili tři různí jezdci (Norris, Piastri, Verstappen), což se stalo poprvé od roku 2013 (Raikkonen, Vettel, Alonso). Aktuální bodové pořadí je následující – Norris 62, Verstappen 61, Piastri 49, Russell 45.
Ferrari přemýšlí o změnách
Za očekáváním zatím nadále zůstává Ferrari. Z prvních třech závodů má italský tým dostatek dat, podle kterých zanalyzují, jestli už v Bahrajnu nasadí novou podlahu. K jejímu nasazení mělo původně dojít až po triple headeru v Miami.
Bude se předjíždět?
V úvodních třech závodech jsme viděli minimum předjížděcích manévrů. Nejlepší to bylo v Austrálii, ta však byla ovlivněna proměnlivými podmínkami. Za nižší počet předjížděcí manévrů může samozřejmě typologie okruhů, na kterých se dosud jelo. Problémem je také paradoxně vyrovnanost startovního pole, která je atraktivní v sobotu, ale v závodě škodí.
Monoposty si jsou výkonnostně natolik blízko, že piloti za sebou uvíznou ve špinavém vzduchu, což podporuje fakt, že týmy umí s pneumatikami Pirelli pracovat zase o kus lépe a tím pádem nedochází k degradaci a alternativním strategiím. Okruh v Bahrajnu by měl být předjíždění nakloněný více.
Invaze nováčků v FP1
Hned několik týmů si o víkendu v Bahrajnu splní povinnost a do prvního tréninku nasadí nováčka. Svou šanci dostanou Felipe Drugovich (Aston Martin), Ryo Hirakawa (Haas), Dino Beganovic (Ferrari), Frederik Vesti (Mercedes), Luke Browning (Williams) a Ayumu Iwasa (Red Bull). Volno budou mít Fernando Alonso, Oliver Bearman, Charles Leclerc, George Russell, Carlos Sainz a Max Verstappen.
Diskuze o desetiválcích
V pátek proběhne v Sakhiru diskuze mezi FIA a dodavateli motorů o možném návratu desetiválců do Formule 1. FIA chce během této diskuze hlavně zjistit, zda automobilky vůbec tento směr zajímá a jaké má případné alternativy.