Pět největších zklamání dosavadní sezóny

Krátká pauza po triple headeru nám dala možnost nadechnout se a reflektovat první závody roku 2025.

Štítky: Aston Martin Ferrari Jack Doohan Lewis Hamilton Liam Lawson Zveřejněno 30. 04 2025 — Dominik Kovář

Liam Lawson

Jednalo se o velký krok, který mohl přinést ovoce. Po 11 závodech ve Formuli 1 přesvědčil Liam Lawson vedení Red Bullu, aby v souboji o sedačku u hlavního týmu dostal přednost před zkušenějším Yukim Tsunodou. Jak již nyní víme, dopadlo to fiaskem.

Lawson odjel za Red Bull pouhé dva závody, ve kterých se trápil – v kvalifikacích (včetně sprintové), skončil dvakrát poslední a jednou 18-tý. Po návratu do Racing Bulls má šanci na napravení reputace. Zatím se mu ale příliš nedaří ani zde. Zatím nebodoval a na týmového kolegu Isacka Hadjara ztrácí. Pokud se chce Lawson ve sportu udržet, v dalších závodech bude muset zabrat.

Aston Martin

Predikce ohledně Aston Martinu se před sezónou lišily. Někdo očekával, že Aston zůstane nejlepším týmem ze zbytku světa a někdo naopak čekal velký propad na chvost pole. Realita je někde na půli cesty. Britský tým se soustředí na příští rok a ve výsledkové listině je to vidět. V prvních dvou závodech předvedl skvělý výkon Lance Stroll, který týmu přivezl týmu 10 bodů. Od té doby to je ale bída. Bez bodu je zatím Fernando Alonso, který se zároveň nechal slyšet, že získat body bude letos obtížné. Na tým, který usiluje o služby Maxe Verstappena, je to nedůstojná situace.

Lewis Hamilton

Tvrdý střed s realitou zažívá sedminásobný mistr světa v novém týmu. Hamilton zazářil ve sprintu v Číně, který vyhrál. Je to ale bohužel jediný světlý moment z prvních pěti závodů. Bylo by hloupé nad Hamiltonem již nyní lámat hůl, sezóna je dlouhá a bývalý šampion již několikrát ukázal, že umí udeřit ve chvíli, kdy je nejvíce odepisován. Varovným signálem je však jeho odevzdaný přístup v rozhovorech během posledních dvou závodů. Jakoby se Hamilton vrátil do negativní spirály, ve které byl v minulém roce u Mercedesu. Ferrari tento přístup rozhodně vidět nechce a je na Hamiltonovi, aby se do příštích závodů “zresetoval” nejen fyzicky, ale hlavně mentálně.

Ferrari

V Saudské Arábii získalo Ferrari zásluhou Charlese Leclerca první pódium v roce 2025. To je žalostný vstup do sezóny pro tým, který v minulém roce do posledního závodu bojoval o titul a letos měl patřit mezi favority. Italům ujel vlak. V šampionátu jsou čtvrtí a na vedoucí McLaren ztrácí 110 bodů, což je po pěti závodech hrozivé číslo – a je pravděpodobné, že se v příštích závodech navýší. Zatímco mezi týmy to vypadá marně, v šampionátu jezdců to letos může být hodně vyrovnané. Leclerc sice na vedoucího Piastriho ztrácí už 52 bodů, ale pokud se týmu z Maranella povede zrychlit monopost, měl by co nejvíce podpořit monackého závodníka.

Jack Doohan

Pod největším tlakem byl už před začátkem sezóny Jack Doohan. Jeho tým tuto situaci vyvolal podpisem Franca Colapinta. Od té doby se začalo řešit, kdy dojde k výměně těchto dvou pilotů. Doohan má zatím podporu zejména od šéfa týmu Olivera Oakes, Flavio Briatore chce mít v monopostu Colapinta.

Doohan by si svou pozici mohl upevnit výsledky na trati, což se mu zatím nedaří. Množství chyb, nehod, pomalejší tempo oproti týmovému kolegovi a žádné body. To je přesně to, co Doohan nepotřebuje. Situace ve středu pole je nesmírně vyrovnaná a k rozhodnutí vyměnit Doohana může tým dojít po každém nevydařeném závodě.