Pět největších příběhů nové sezóny 2025
V letošní sezóně se můžeme těšit hned na několik zajímavých příběhů, které se postupem času budou utvářet.
Nová sezóna formule 1 začíná “již” za 10 týdnů. Již nyní, více než dva měsíců před jejím startem, víme hned o několika příbězích, které budou patřit k těm nejsledovanějším roce 2025.
Lewis Hamilton ve Ferrari
Nestává se často, že by sedminásobný mistr světa F1 přestupoval do nového týmu. Konkrétně se to stalo pouze jednou a to v roce 2010, když se Michael Schumacher vracel ze závodního důchodu a podepsal s Mercedesem. Tentokrát je to opačně – legenda Mercedesu přestupuje do Ferrari.
Jak se bude Hamiltonovi ve Ferrari dařit. Je téměř nemožné předvídat, jaký bude mít tato spolupráce vývoj. Půjde nejenom o výkonnost samotného monopostu, ale také o to, jestli dokáže Hamilton stačit o 12 let mladšímu Charlesi Leclercovi, který je zároveň modlou Ferrari a celé Itálie.
Terč na zádech Verstappena
Max Verstappen je nezpochybnitelným králem F1. Čtyři po sobě jdoucí tituly mistra světa toho jsou důkazem. Letos je ale více než kdy jindy v ohrožení. Alespoň podle papírových předpokladů. Z hlediska výkonnosti jsou favority McLaren a Ferrari. Vrátí Red Bull úder nebo někdo sesadí krále z trůnu?
Lando Norris vs Oscar Piastri
Souboj Landa Norrise a Oscara Piastriho může být ozdobou nové sezóny. Pokud McLaren potvrdí formu z uplynulého ročníku, je dost možné, že si tito dva půjdou tvrdě po krku, jelikož budou bojovat o mistrovský titul.
Pokud si ale nalejeme čistého vína, zejména Piastri bude muset udělat krok kupředu, aby se Norrisovi vyrovnal. Skóre ve kvalifikacích vůči Norrisovi je z předchozího roku až alarmující (4:20). Norris v průběhu roku 2024 často čelil kritice, ale fakt, že byl po většinu roku rychlejší než Piastri, mu nikdo nemůže upřít.
Nováčci, do boje!
Formule 1 letos zažije explozi nováčků. Fanoušci se mohou těšit hned na šest nových jmen, kteří absolvují první kompletní sezónu v kariéře. Bude mezi ně patřit Liam Lawson (Red Bull), Oliver Bearman (Haas), Jack Doohan (Alpine), Kimi Antonelli (Mercedes), Gabriel Bortoleto (Sauber) a Isack Hadjar (Racing Bulls). Pro poslední tři jmenované půjde o úplnou premiéru v královně motorsportu. Doohan má za sebou jeden start, Bearman tři starty a Lawson 11 startů.
Zajímavější je fakt, že hned dva nováčci mají místo v papírově silném týmu, což jim může otevřít cestu k brzkému úspěchu, ale také naopak k nepříjemnému tlaku, který nezvládnou.
Soustředíme se už na rok 2026 nebo ne?
Od 1. ledna 2025 se týmy mohou soustředit na vývoj nové generace monopostů, které na trati uvidíme od příštího roku. Pro týmy půjde o hledání balancu mezi věnováním se vývoji letošního vozu a vývoji monopostu pro rok 2026.
Pro týmy z druhé poloviny pole bude toto rozhodování obecně jednodušší a vývoj v aktuální sezóně ukončí o něco dříve. Týmy, které budou v boji o titul, však budou muset co nejdéle vyvíjet letošní monopost, aniž by ohrozili vývoj na příští rok.
McLaren a Ferrari se již takto “spálili” v roce 2008, kdy spolu tvrdě bojovali o titul a naprosto zaspali vývoj monopostů pro rok 2009, které prošly velkou obměnou.