Pět nejhžavějších témat před GP São Paola

Šampionát se vrací do Interlagosu, který minulý rok nabídl skvělou podívanou.

Štítky: 2025 GP São Paula Zveřejněno 5. 11 2025 — Dominik Kovář

Bude mít změna na čele dopad na psychiku pilotů McLarenu?

Oscar Piastri vedl šampionát dlouhých 15 závodů. Lando Norris má ale v posledních závodech mnohem lepší formu a po dominantním vítězství v Mexiku se vrátil do čela šampionátu po půl roce. Z lovce je tak znovu lovná zvěř a naopak. Změní to dynamiku obou pilotů?

Piastri by mohl získat více klidu a do svého stylu přinést více “go for it” – přesně tohle řekl po odstoupení při GP Nizozemska jeho týmový kolega. Je na druhé straně Norris připraven čelit nátlaku jako lídr šampionátu a hlavní favorit na zisk mistrovského titulu?

Verstappen musí zůstat v dostřelu

Minulý rok v Brazílii Max Verstappen v podstatě rozhodl o tom, že mistrem světa za rok 2024 bude on. Letos má jinou úlohu. Se ztrátou 36 na vedení se musí udržet v boji. A nebude to mít jednoduché. Verstappen samozřejmě potřebuje auto, které bude fungovat. V Brazílii to nebylo úplně ideálně, ale Verstappen přesto stáhl další čtyři body na čelo šampionátu. Pomohlo mu ale, že dosavadní lídr Piastr má průměrnou formu. Na nového lídra šampionátu Norrise v Mexiku naopak ztratil 10 bodů. To si v Brazílii nemůže dovolit.

Boj mezi konstruktéry

Nejvíce pozornosti logicky zaujímá souboj o mistrovský titul mezi jezdci. V poháru konstruktérů je však také napilno. Mezi druhým Ferrari, třetím Mercedesem a čtvrtým Red Bullem je pouhých 10 bodů – představte si tu bitvu o titul, kdyby nebyl McLaren vpředu o 357 bodů!

Stále je o co hrát také ve středu pole. Pátý Williams má 111 bodů a vypadá to, že už by ho nemusel nikdo ohrozit. Šestý Racing Bulls totiž ztrácí 39 bodů, což se ve středu pole dohání těžko. Za býky už je ale s tříbodovým odstupem Aston Martin a osmý Haas ztrácí dalších sedm bodů.

Myslíte si, že to je vše? Jste na omylu. Devátý Sauber je za osmým Haasem o další dva body. O šesté místo v poháru konstruktérů tak bojují čtyři týmy s rozestupem 12 bodů a je tak možné, že finální pořadí bude na těchto pozicích diametrálně odlišné.

Stále není rozhodnuto

Letošní silly season není natolik atraktivní jako v předchozím roce, nicméně stále nemáme na pár místech rozhodnuto. V Alpine se rozhoduje mezi Francem Colapintem a Paulem Aronem, kde to vypadá, že si svou závodní sedačku po zlepšených výkonech pohlídá Argentinec.

Stále není jasno, kdo bude druhým pilotem Red Bullu. S největší pravděpodobností to bude Isack Hadjar, který by měl v Racing Bulls uvolnit místo Arvidu Lindbladovi. Liam Lawson a Yuki Tsunoda by si to měli rozdat o zbývající místo v Racing Bulls.

Sprint a déšť v jednom?

Okolí ikonického okruhu Interlagos v blízkosti São Paola je známé vydatnými přeháňkami, které v minulosti ovlivnily nejeden tamní závod. Nemusíme ani zacházet příliš daleko – v minulém roce přišla po sprintu průtrž mračen, kvůli které byla kvalifikace odložena na nedělní ráno. Závod provázený deštěm nakonec vyhrál po startu ze 17. místa Max Verstappen.

Letos bychom se podle předpovědi opět mohli dočkat deště. Je to doslova voda na mlýn pro Verstappena nebo McLareny potvrdí roli favoritů?