Pět faktorů, které rozhodnou sezonu pro tým Alfa Romeo
Tým Alfa Romeo představil svůj vůz C41. Tým je ale pořád provozován švýcarskou společností Sauber. Přinášíme pět hlavních oblastí, které mohou mít výrazný vliv na to, jaký dojem tým pod názvem Alfa Romeo udělá.
Frédéric Vasseur krotí očekávání
Švýcarská stáj zaujala už svou elegantní prezentací. Výrazně tomu pomohlo i nové a výrazné zbarvení. Šéf týmu Frédéric Vasseur ale přiznal, že být odvážný a výrazný nebylo cílem. Naopak, podle Vasseura dělají velké prezentace více škody, než užitku, už jen třeba proto, že očekávání jsou pak mnohem větší. Vasseur namísto toho mírnil očekávání. Popsal zlepšení týmu během zimy, ale současně oznámil, že je před Alfou dlouhá cesta. Problém bude údajně i za sebou udržet Williams a Haas, jelikož střed pole je velmi nadupaný a rozdíly jsou minimální. I tak ale může tým občas zazářit a získat solidní body. C41 je, asi jako všechny letošní vozy, vývojem svého loňského předchůdce. Stáj z Hinwilu šla podobnou cestou jako AlphaTauri – své dva vývojové žetony uplatnila pro zúžení nosu a práci na zavěšení předních kol.
Velkou váhu bude mít motor
Alfa Romeo nemá pod kontrolou jeden prvek, který zásadně promlouvá do konkurenceschopnosti monopostu – motor. Minulý rok se Ferrari výkonnostně propadlo, na což doplatil nejen hlavní tým Ferrari, ale i jeho zákazníci Alfa Romeo a Haas. Z Maranella ale letos přichází pozitivní zprávy. Šéf Ferrari Mattia Binotto mluví o pozitivních výsledcích a slibných datech z dynamometru. Nová pohonná jednotka má z velké části vyřešit problémy, které měl italský dodavatel motorů minulý rok.
Vztah mezi Ferrari a Alfou je jiný, než který vidíme mezi Ferrari a Haasem. Americký tým z Maranella jednoduše koupí všechny komponenty, které jsou dovolené. Alfa Romeo samozřejmě odebírá také nemalé množství komponent, důležitější je ale vzájemná spolupráce mezi oběma týmy, Alfa Romeo má tak přístup k datům, se kterými pracuje jeden z největších týmu v poli. Pokud může malý tým z Hinwilu tyto informace a data využít a pracovat s nimi, mohl by následně z tohoto postavení vytěžit opravdu hodně. Nicméně nejlepší způsob, jak může Ferrari svému zákazníkovi pomoci je, že mu zkrátka dodá silný a spolehlivý motor.
Räikkönen je jako vždy motivovaný
Finskému závodníkovi bude na konci této sezony 42 let. Za svou kariéru nastoupil do rekordních 329 závodů. I přesto, že se Räikkönen ve formuli 1 objevil už před dvaceti lety, jeho motivace je stále stejně vysoká jako kdykoliv předtím – a proto stále aktivně závodí. Räikkönen už nemusí být tak výrazně rychlý jako dřív. Pro tým, který bojuje o to, aby se dostal zpět do popředí středu pole a stal se pravidelným sběračem mistrovských bodů, je nesmírně důležité mít někoho, kdo má zkušenosti jako Kimi Räikkönen. Finova zpětná vazba patří k nejlepším v oboru.
Giovinazzi chce zaujmout příznivce ve Ferrari
Ve svých 40 startech v F1 Giovinazzi možná nepřesvědčil všechny fanoušky a experty o svých schopnostech, přesto se objektivně sedmadvacetiletý Ital rok od roku zlepšuje. A to je také důvod, proč jej Ferrari nadále podporuje. Giovinazzi má velmi blízko hlavní stáji Ferrari, na začátku roku byl dokonce v simulátoru maranellského týmu. Pokud se letos druhý pilot Alfy přiblíží Räikkönenovi a bude schopen jej i porazit, dost možná si svůj pobyt v královně motorsportu prodlouží.
Pozornost týmu se rychle zaměří na rok 2022
S vědomím, že letošní sezona je poslední, kdy platí stávající technická pravidla, není překvapením, že se Alfa Romeo chce zaměřit především na revoluční rok 2022. Tým chce z nových pravidel vytěžit naprosté maximum. Vůz, který švýcarský tým nedávno představil, se pravděpodobně do první Grand Prix v Bahrajnu ještě změní. Během sezony ale velký vývoj očekávat nemáme. Omezení testování v aerodynamickém tunelu a zavedení rozpočtových stropů zapříčinily, že se tým chce věnovat spíše nové éře ve formuli 1. Tento přístup zavedou patrně všechny týmy. Bude tak na každém, jak moc sezonu 2021 obětuje, aby odvedl lepší práci než soupeři v sezoně následující a zajistil si světlejší budoucnost ve střednědobém až dlouhodobém horizontu.