Peloton jezdců středu pole vedl Grosjean
Vozy Lotusu byly v Barceloně nad očekávání dobré. Výsledek černozlatých formulí mohl být ještě lepší, kdyby Maldonado nemusel s poškozeným monopostem odstoupit.
Vozy Lotusu byly v Barceloně nad očekávání dobré. Výsledek černozlatých formulí mohl být ještě lepší, kdyby Maldonado nemusel s poškozeným monopostem odstoupit.
Lotus
Venezuelský pilot Pastor Maldonado byl ve Španělsku hodně vidět. Sváděl srdnaté souboje, z nichž však jeho vůz nevyšel beze šrámů. Mnoho kol jel jen s částí zadního křídla. Nakonec musel ve 45. kole odstoupit.
„Začátek závodu byl hodně dobrý, vycházela nám i strategie. Poškození na voze znamenalo, že jsem musel udělat o zastávku více, což negativně ovlivnilo zbytek závodu. Rychlost nám neschází a v závodech ukazujeme, že máme potenciál na body. Je tedy jen otázkou času, kdy získáme dobrý výsledek. Už se těším na Monako,“ řekl Maldonado.
Romain Grosjean dojel osmý, ale cesta za body byla hodně trnitá. Francouz se potýkal se špatně fungující převodovkou. O pozdvižení se postarala i dramatická výměna pneu, před kterou Grosjean nechtěně srazil jednoho z mechaniků.
„Jsem rád, že se nikomu nic nestalo. Zadní pneumatiky byly už hodně opotřebované. Nedokázal jsem zastavit v čas. Bylo to dost strašidelné, hlavně tedy pro mechaniky. Hned jsem se zeptal, jak si všichni vedou. Dlužím jim pár piv.
V průběhu závodu jsem ztratil čtvrtý rychlostní stupeň. Bylo to pak těžší. O to větší úleva je, že jsme získali body. Podařilo se nám to potřetí za sebou. Jsem hrdý na to, co tým dokázal,“ chválil Grosjean.
Toro Rosso
Carlos Sainz před závodem avizoval, že udržet vynikající výchozí postavení z kvalifikace bude těžké. To se ukázalo být pravdou. Sainz dojel na devátém místě a získal tak dva body.
„Start byl hodně obtížný. Bylo nepříjemné sledovat, jak se má pátá pozice rychle rozplývá. Snažil jsem se zachovat klid, brzy jsem začal šetřit pneumatiky. Věděl jsem, že vůz se chová lépe s menším množstvím paliva. Povedlo se mi prodloužit stint na tvrdší směsi. Díky tomu jsem mohl jet v posledních pěti kolech naplno. S Daniilem to bylo dost zrádné. Nakonec jsem s pomocí DRS byl v první zatáčce před ním. Je fajn doma přidat k týmovému kontu dva body navíc,“ prohlásil Sainz.
Na Nizozemce Maxe Verstappena ve Španělsku body nezbyly. V cíli byl na jedenáctém místě. Talentovaný závodník s průběhem závodu nebyl spokojen.
„Byl to obtížný závod. Velké problémy dělaly zadní gumy. Modré vlajky v závěru mi také nepomohly. Nečekali jsme, že závod bude po povedené kvalifikaci tak těžký,“ přiznal Verstappen.
Force India
Force India v první půlce sezony 2015 není ve formě. Není proto divu, že žádný z jejích pilotů z Barcelony neodvezl body. Lépe se vedlo Sergio Pérezovi, který dojel třináctý.
„Vzhledem k tomu, kde jsem se kvalifikoval, to asi dnes lepší být nemohlo. Možná, že tři zastávky by nám sedly více, ale na konečném výsledku by se to moc neprojevilo. Poslední úsek závodu byl skutečně a hraně. Téměř třicet kol jsem jel na stejné sadě středních pneu. Podařilo se nám ale udržet Ericssona za námi. Opět jsme ukázali, že našemu vozu spíše než soboty sedí neděle. Pokud se nám podaří zlepšit kvalifikace, můžeme v dalších závodech bojovat o body,“ věří Pérez.
Německý závodník Nico Hülkenberg věděl, že body získá jen těžko. Cílovou čáru nakonec protnul na patnácté pozici.
„Bylo nám jasné, že tu body získáme jen stěží. Na této trati se dost obtížně předjíždí. Pořád jsem byl zaseknutý za jedním ze soupeřů, i když jsem měl lepší rychlost. Pokud před sebou nemáte čistý vzduch, váš vůz zbytečně ztrácí výkon. Zvolili jsme agresivnější přístup tří zastávek. Nebyli jsme ale v pozici, abychom toho využili. Snad by to bývalo bylo lepší, kdybych měl kolem sebe místo, ale body byly tak jako tak daleko. Snad to bude v Monaku lepší. Je to často neobvyklý závod, pojedeme na zcela jiných směsích. To by nám mohlo sedět,“ doufá Hülkenberg.
Sauber
Oba piloti Sauberu viděli cíl. Jejich umístění však za velmi dobrou formou ze začátku sezony významně zaostává. Výše dojel Brazilec Felipe Nasr, který byl klasifikován na dvanáctém místě.
„Byl to těžký závod. V trénincích jsme přišli o cenná kola na obou směsích pneumatik. Také nám schází přítlak. Naše strategie dvou zastávek byla dobrou volbou. Z mého pohledu lepší než dvanácté umístění nebylo možné,“ nechal se slyšet Nasr.
Švédský pilot Marcus Ericsson dojel ještě o dvě pozice níže. Také on ale nevěří, že Sauber mohl ve Španělsku skončit na lepších místech.
„Čtrnáctá pozice není uspokojivá, ale myslím, že jsme o tomto víkendu z auta dostali vše. Start byl v pohodě, ale pak jsem se na několik kol dostal do provozu. Je škoda, že jsme hlavně při první zastávce přišli o čas. V příštích závodech to musí být lepší. Nyní je třeba zaměřit se na testy a zkusit před Monakem zrychlit,“ tuší Ericsson.
Diskuse k článku