Pátek v Baku: Čelo beze změn, ale velmi vyrovnaný střed pole

Formule 1 pokračuje v sérii městských okruhů, kdy se po Monaku bude závodit v oblíbeném ázerbájdžánském Baku. Týmy se nevyhnuly technickým problémům a jezdci chybám. Po delší době rozvířilo debaty poskakování, které se tentokrát projevovalo u většiny týmů. Za favority se po pátku asi bez překvapení považují Red Bull a Ferrari.

Štítky: GP Ázerbájdžánu Zveřejněno 10. 06 2022 — Vašek Štěpánek

Hned na začátku prvního tréninku jsme mohli vidět poměrně velkou aktivitu. Týmy a jezdci se snažili najet co možná nejvíce kol kvůli datům, které se dají zúročit pro zítřejší kvalifikaci a nedělní hlavní závod.

Samotný trénink měl celkem poklidný průběh. I přesto, že se F1 nachází ve zrádném Baku, neviděli jsme žádné červené vlajky. Menších chybiček, kontaktů se zdí a výletů mimo trať ale bylo požehnaně… Lance Stroll zeď škrtl hned několikrát.

První šedesátiminutovka předčasně skončila pro Nicholase Latifiho, jehož monopost FW44 se jednoduše ‚vypnul‘. Mick Schumacher měl také problémy – z jeho Haasu začala unikat voda, hodně vody a rovněž tak Němec FP1 nedokončil.

V závěru tréninku se do čela dostal Sergio Pérez před Leclercem a Verstappenem, na čele tak výrazná překvapení nebyla. V dobré formě se ale prezentoval Alpine, AlphaTauri a v mixu by mohl být také Lando Norris s McLarenem.

Ve druhé šedesátiminutové akci sáhly některé týmy po nových dílech, respektive upgradům, které jsou přímo specifikovány na trať v Baku. Krásným příkladem je Alpine, který nasadil minimální zadní křídlo a v FP2 mu patřil poslední sektor trati.

Francouzský tým se zde společně s AlphaTauri prezentuje v dobré formě a zatím se zdá, že by ani trápící se Mercedes nemusel na zmíněné stáje výkonnostně stačit. Stříbrné šípy opět trpí kvůli poskakování vozu (porpoising).

Tento fenomén se projevil hlavně v kvalifikačních simulacích, kdy týmy jely ‚skoro‘ naplno a nemuseli šetřit palivo nebo pneumatiky. Problémy se skákáním hlásili snad všichni jezdci, ale tím nejhlasitějším byl patrně Carlos Sainz a Pierre Gasly.

Podobně jako v prvním tréninku, i v pozdějším programu jsme viděli řadu probrzdění, výletů mimo trať a dalších kontaktů se zdí. Alex Albon po svém nárazu musel v tréninku skončit, do boxů byl ale schopen dojet sám.

Nejrychlejší čas zaznamenal Charles Leclerc před Pérezem a Verstappenem. Na čele pole se zdá být vše při starém. Od dalších míst to ale bude velice zajímavé – třetí silou by mohl být Alpine, AlphaTauri, Mercedes nebo i McLaren.