Pátek na Red Bull Ringu: Býci se budou muset víc snažit

Red Bull se hodně těšil na svůj historicky první domácí závod formule 1, ale zatím se nezdá, že by byl alespoň druhým nejrychlejším týmem.

Zveřejněno 20. 06 2014 — Jan Pastorek

Red Bull se hodně těšil na svůj historicky první domácí závod formule 1, ale zatím se nezdá, že by byl alespoň druhým nejrychlejším týmem, natož aby konkuroval Mercedesu.

Podle očekávání zůstávají favority jezdci Mercedesu, ale není příliš zřejmé, kdo bude nejlepší ze zbytku světa. Nejblíž k tomu měl v pátek Fernando Alonso, ale Ferrari letos ukázalo, že se po pátku umí propadnout, na což určitě budou čekat u Williamsu a Red Bullu.

Mercedes (Hamilton 1./1. – Rosberg 1./2.)

Formule 1 je připravena na další víkend soubojů mezi týmovými kolegy z Mercedesu. V pátek měl navrch Hamilton. „Myslím, že v Montrealu to bylo taky tak, ale když přišla kvalifikace, byl jsem na jeho úrovni,“ připomněl Rosberg. „Večer budu muset tvrdě pracovat a najít další čas. Je to mezi námi těsné. Doufám, že pořád máme výhodu před ostatními, dnes to tak vypadalo, takže to v boji o pole position bude mezi námi, a to je velmi důležité, protože závodní rychlost bude vyrovnaná, a přijet do první zatáčky jako první je velká výhoda.“

Hamilton je také přesvědčený, že nebude po zbytek víkendu na čele sám. „Jsem si jistý, že Nico má nějaký ten čas schovaný v rukávu,“ řekl.

Ferrari (Alonso 3./3. – Räikkönen 11./11.)

Fernando Alonso prozradil, že měl každý z jezdců Ferrari jiný program. „Teď musíme dát všechna data dohromady, abychom vybrali, které z testovaných věcí fungují nejlépe. Dobrá předpověď počasí znamená, že možné bude všechno, snad to také znamená šanci předvést dobrou podívanou fanouškům, kteří tu už dnes byli v hojném počtu.“

Räikkönen na svém voze testoval nové aerodynamické díly, a zatímco Alonso pracoval na nastavení zadní části vozu, Fin na přední. „Odpoledne jsem měl ve voze lepší pocit, ale z různých důvodů, včetně nedostatku přilnavosti, provozu na trati a větru, se mi nepodařilo dát dohromady dobré kolo, nebo se zlepšit v posledním sektoru,“ vysvětlil.

Williams (Massa 4./5. – Bottas 8./4.)

Stáj z Grove může mít ambici bojovat o nejlepší pozice za Mercedesem. „Vyvážení auta bylo dobré, chování auta je pozitivní, takže budeme bojovat vpředu,“ potvrdil Massa. „Je skvělé být nahoře s Ferrari, ale nemůžete ignorovat žádný tým za sebou, musíte být připraveni na všechno.“

Pozitivní dojmy potvrdil závodní šéfinženýr Rob Smedley. „Auto se chová rozumně na nových i ojetých pneumatikách a jsme tam, kde jsme si mysleli, že rychlostně budeme. Od druhého auta dál je to velmi vyrovnané, takže budeme tvrdě pracovat, abychom si prošli všechny detaily a zlepšili se ještě víc. Jsem opravdu rád, protože všichni odvedli skvělou práci a také jezdci jsou spokojení.“

Red Bull Racing (Vettel 15./6. – Ricciardo 13./8.)

Vettel si postupně hledal cestu. „Dopoledne jsme se trápili až moc, odpoledne bylo podle mě lepší,“ hodnotil. „Myslím, že se tu všichni hodně trápí s tvrdšími pneumatikami, aby jim fungovaly, zítra by to mělo být jiné, bude tepleji. Odpoledne jsme pokročili. Pro tento víkend nejsme favorité, moc rádi bychom byli, ale zatím nejsme tak daleko. Když nic jiného, tak pro celý tým je extra motivací, že jedeme domácí závod.“

Ricciardo konstatoval pořád stejnou ztrátu na Mercedes. „Myslím, že zítra můžeme zrychlit o trochu víc než oni, takže myslím, že tu ztrátu zmenšíme. Zítra to nebude víc než sekunda, ale pro nás je asi nejlepší se snažit být před ostatními, být nejlepší z ostatních. Myslím, že pokud uděláme vše dobře, můžeme být mezi prvními pěti. První trojka vypadá tento víkend náročnější, ale věřím, že se do ni můžeme dostat, takže miřme alespoň mezi prvních pět a s čímkoliv lepším budeme spokojení.“

McLaren (Button 5./7. – Magnussen 9./9.)

Button konstatoval, že se McLarenu pořád trochu drolí nejměkčí směs. „Naším cílem bude pokročit a na tratích, které našemu kompletu vyhovují trochu méně, neztratit moc vůči týmům před námi. Nakonec by bylo hezké, kdybychom dokázali bojovat s týmy, které jsou v poháru konstruktérů před námi.“

Kevin Magnussen se na Red Bull Ringu cítil dobře. „Abych byl upřímný, naše auto se v rychlých pasážích nechovalo špatně. Je tu pořád pár věcí, na které se před zítřejšími jízdami musíme podívat, ale byl to pozitivní den. Ještě se musíme detailně podívat na výsledky dnešních testů aerodynamiky, zítra budeme vědět, jak na tom jsme, ale auto se chovalo dobře, takže jsem pozitivní.“

Toro Rosso (Vergne 10./10. – Kvjat 12./12.)

Byť Toro Rosso jezdí s italskou licencí, díky vazbám na Red Bull jede svým způsobem také domácí závod. A zatím se mu daří. „Myslím, že to byl pozitivní pátek, se svým vozem jsem spokojený,“ řekl Vergne. „Sem do Rakouska jsme přivezli mnoho nových dílů, což znamenalo, že jsme museli dnes hodně testovat a pochopit hodně věcí. Musím říct, že to vypadá dobře. Přes noc musíme dát všechna data dohromady, ale věřím, že máme potenciál se do třetího tréninku zlepšit, zvlášť pak do zítřejší kvalifikace.“

Kvjatovi se nedařilo tak dobře. „Co se týče dnešních tréninků, doufal jsem tu v lepší rychlost, ale pozitivní je, že jsem si jistý, že stále máme velký prostor pro zlepšení. Dnes jsme si prošli dobrý program, takže věřím, že můžeme mít silný zbytek víkendu.“

Force India (Pérez 6./13. – Hülkenberg 7./17.)

„Dopolední trénink byl velmi solidní, okamžitě jsem byl s vozem spokojený a měli jsme výkon,“ popisoval Hülkenberg. „Z nějakého důvodu jsem se odpoledne víc trápil na obou směsích a ve voze jsem se necítil dobře, takže to dnes večer budeme muset analyzovat. Vysvětlením by mohl být vítr, který odpoledne zesílil, ale podíváme se detailně na data, abychom se do zítra zlepšili.“

Pérez si na nic nestěžoval. „Byl to dobrý den. Pořád máme slušný prostor pro zlepšení. Dnes večer bude naším hlavním cílem naučit se dostávat z vozu vše a používat pneumatiky tím nejlepším způsobem.“

Sauber (Sutil 21./16. – Gutiérrez 14./14.)

„Měli jsme dobrý den,“ uvedl Gutiérrez. „Čas na trati jsme využili efektivně a podařilo se nám splnit program. Z tohoto pohledu šly tréninky dobře. Nicméně ještě musíme zapracovat na konzistenci našich časů na kolo. Ovladatelnost vozu je také faktor, který je v dlouhých jízdách velmi důležitý. To je v tuto chvíli naše priorita.“

Sutila zdržela dopoledne technika, jmenovitě turbo, odpoledne už jezdil bez problémů. „Nicméně s naším programem jsem byl dnes spokojený. Jelikož byla trať velmi kluzká, auto bylo nestabilní, a proto se těžko řídilo. Zítra mají být vyšší teploty, takže bych měl mít lepší pocit, protože se úroveň přilnavosti trati zlepší.“

Lotus (Grosjean 16./19. – Maldonado 17./15.)

Jezdcům Lotusu se podařilo v pátek odjet celkem 131 kol, což týmu poskytlo potřebné množství dat. „Odvedli jsme hodně práce, odjel jsem 74 kol, ale je třeba říct, že jsme se v trénincích trápili,“ přiznal Grosjean. „Nebyl jsem spokojený s chováním a nastavením vozu, ale budeme tvrdě pracovat, abychom napravili oblasti, které to potřebují. Bylo dobré zjistit, že rychlost v delších jízdách máme lepší, jen potřebujeme odemknout rychlost pro zítřejší kvalifikaci.“

Maldonadovi zkomplikovala práci technika. „Bohužel jsme dnes odpoledne měli potíže s pohonnou jednotkou, které nám neumožnily dokončit naplánovaný program. Musíme vyšetřit a vyřešit všechny dnešní problémy a analyzovat data, abychom se připravili na zítřek.“

Marussia (Bianchi 18./20. – Chilton 19./18.)

Bianchiho na chvíli zdržely problémy s vysílačkou. „Ale dohnali jsme to celkem dobře a bude to ještě lepší. Je to hezká trať a náznaky jsou takové, že by se nám tu mohlo dařit, jelikož jsme už ukázali, že si stojíme dobře vůči Sauberu,“ dodal.

„Celkově to byl slibný den pro tým, vzhledem k tomu, že je to pro nás všechny na tomto okruhu první návštěva,“ potvrdil Chilton. „Z vozu jsme myslím dostali velký potenciál díky bezproblémovému jezdění, měli jsme hezkou a konzistentní závodní jízdu. Pozitivní start.“

Caterham (Kobajaši 20./21. – Ericsson 22./22.)

Ericssona dopoledne vyřadila elektronika. „Zjistili jsme, že se problém týká řídící jednotky ERS-H, takže jsme to přes oběd opravili a auto bylo znovu připravené před začátkem druhého tréninku,“ vysvětloval Švéd. „Celkově to bylo OK odpoledne, určitě lepší než dopoledne. Večer nás čeká hodně práce, abychom vyřešili přetáčivost a našli více přilnavosti, ale v hledání zlepšení mezi pátkem a sobotou jsme letos dobří, takže cílem je to tady zopakovat.“

Kobajašimu se odpoledne celkem dařilo, než se mu monopost začal při brzdění stáčet doprava. Mechanici na první pohled nic na voze nenašli, takže Japonec musel skončit trénink o čtvrt hodiny dřív.

Diskuse k článku

Napsat komentář