Páteční verdikt ve čtvrtek: Mercedes vs. Ricciardo?

Čtvrteční déšť učinil predikce na další průběh víkendu složitější. Přesto se tu profiluje naděje na souboj Mercedes - Ricciardo.

Zveřejněno 23. 05 2014 — Tomáš Richtr

Jako obvykle, z tréninkových časů se definitivní závěry dělat nedají. Ale přeci jen nějaký obrázek v úvodu víkendu nabídnout umí. Pozitivní informací je, že Red Bull více než kdekoli jinde by měl mít potenciál tým stříbrných šípů pěkně prohnat.

Druhé tréninkové jízdy ovlivnil déšť, a na bezdrážkové pneumatiky se jezdci dostali až v závěrečné desetiminutovce. To znamená, že se daleko hůře čte ze série časů kol zajetých na delší vzdálenost – indikace formy na nedělní závod. I když druhý trénink vyhrál Fernando Alonso, je jasné, že mercedesy jsou opět těmi nejsilnějšími vozy v poli. A i když je to Ferrari, které je výsledkově druhé nejrychlejší (kombinací časů z obou tréninků), Red Bull je tím lepším týmem. A zdá se navíc, že Daniel Riccardo o něco jistější než kolega Sebastian Vettel.

Znát je to zejména při chování zadní části auta: “Sebastian Vettel se dopouštěl drobných chyb, měl problém s nedostatkem přilnavosti na zadní nápravě, zatímco Ricciardo byl podstatně spokojenější,” řekl bývalý konstruktér vozů F1 Gary Anderson, který sledoval tréninkové dění přímo u závodní dráhy.

[colored_box color=”blue”]V Monaku byl na úvod nejrychlejší Hamilton
V druhém monackém tréninku byl nejrychlejší Alonso
Čtvrteční ohlasy[/colored_box]

Riccardovi z pohledu pouhých výsledků v časech na Mercedes schází téměř čtvrt sekundy. Za určitých okolností by se mohlo Red Bullu podařit Mercedes v kvalifikaci porazit. To je v úzkých ulicích Monte Carla, kde se dá rozumně předjíždět jen skrze strategii zastávek v boxech, extrémně klíčové. Navíc Monako umožňuje jezdci se svou jezdeckou kvalitou více projevit, a více tak ovlivnit výsledný čas na kolo. Náskok Mercedesu není tak velký, aby Rosberg s Hamiltonem mohli jet v kvalifikaci na jistotu. Takže mohou být teoreticky náchylnější k chybám.

To samé ale platí pro Red Bull, který přeci jen bude chtít do kvalifikačního kola položit více rizika. Za pole position to ale stojí. Od roku 2004 jen jednou nevyhrál pilot startující z prvního místa. Očekávaná strategie jednoho pitstopu by měla učinit život lidem vepředu snazší. I kdyby byl během závodu Ricciardo (nebo případně i Vettel?) o něco pomalejší než mercedesy, jedinou reálnou možnost k předjetí budou představovat právě ony pitstopy. Jejich dobré načasování je tak klíčové.

Opět se potvrzuje, že v Monaku bude důležitější dívat se ve 14:00, ale už v sobotu, kdy se rozhoduje o pořadí na startovním roštu.

Diskuse k článku

Napsat komentář