Páteční verdikt: Rosberg s Hamiltonem dramaticky vyrovnaní

Bitva Hamilton - Rosberg pokračuje, a o třetí místo (a dále) se svede velmi tvrdý boj s nepředvídatelným výsledkem.

Zveřejněno 7. 06 2014 — Tomáš Richtr

Pátek je prostě pátek. Fernando Alonso vyhrál úvodní trénink, a to vzedmulo vlnu nadějí a očekávání všech, kteří na stříbrnou neslyší. Ačkoli existovala naděje na zúžení ztráty, na překonání Mercedesu to ještě nějakou dobu nevypadá.

Ve druhém tréninku Mercedesy opět ujely, a je to Lewis Hamilton, který má v úvodu víkendu navrch. Je velmi zajímavé sledovat jeho až teatrálně odlišné postoje. V Monaku si s Rosbergem ani nepodá ruku a vyhrožuje ‘Sennou’, v Montrealu jsou nejlepší kámoši. Člověk s odstupem vycítí určitou absenci racionality, která je možná důsledkem Hamiltonovy nejistoty, jak přistoupit k psychologické stránce této zatím stále vyrovnané bitvy.

Na dráze ale Hamilton nenechal nikoho na pochybách a Rosberga ve druhém tréninku porazil o 0,175 sekundy. Při studiu časů na dlouhou vzdálenost a v závodním režimu (s těžkým autem) jsou ale vyrovnaní natolik, že těžké usuzovat, zda je rozdíl způsobem rychlostí, nebo jen prostě odchylkami v kolech, které vykazují výrazně odlišné časy. (Například v důsledku potkání se s jiným autem na trati.)

[colored_box color=”blue”]1. trénink – Alonso nejrychlejší
2. trénink – Hamilton zpátky na čele[/colored_box]

Oba jsou totiž na úrovni průměru 1:20,6xx. Je to příslibem pro další taktickou bitvu titánské úrovně. Pochopitelně její obrovský základ položí výsledek v kvalifikaci. O to více se na ni těším: začíná v 19:00.

K dispozici jsou ty nejměkčí pneumatiky: žlutá (měkká) a červená (super měkká). Rozdíl mezi nimi je podle Pirelli 0,6 až 0,8 sekundy na kolo ve prospěch červené.

I když na Mercedes nikdo nemá, Ferrari vykazuje zlepšení. Jejich rychlost v závodním režimu se posuzuje velmi špatně, neboť ani jeden z jezdců nezajel tak dlouhou sérii kol, jako Mercedes, nebo dokonce Williams, kvůli drobným potížím na autech. Rychlostně jsou na tom dobře (Räikkönen 1:20,5xx), otázkou je ale výdrž a konzistence. Podobně je tomu tak u Sebastiana Vettela (1:20,6xx), jehož série přerušily problémy s převodovkou a kterému – alespoň z páteční perspektivy – Daniel Ricciardo nestačí (1:21,4xx).

Pozoruhodná byla páteční série 17 kol Felipeho Massy (1:19,9xx), kdy neměl problém se často pohybovat často pod 1:20,xxx. Uvidíme, co to znamená, ale Williams si stěžoval na problémy s chlazením brzd i systémů znovu-obnovy energie ERS. Tak jestli nemají například poddimenzované chlazení, což má pozitivní vliv na aerodynamiku. Základ pro dobrý výsledek Williamsu určí jejich ne vždy dobrý výkon v kvalifikaci.

Jak bylo řečeno v úvodu: pátek je pátek. Jedno je ale jisté: i když ne všichni jsou tím nadšeni, bitva Hamilton – Rosberg pokračuje, a o třetí místo (a dále) se svede velmi tvrdý boj s nepředvídatelným výsledkem.

Diskuse k článku

Napsat komentář