Pascal Wehrlein vzpomíná, proč si vybral Mercedes Bottase a ne jeho

Když po mistrovské sezoně 2016 ukončil Nico Rosberg závodní kariéru, musel se Mercedes narychlo poohlížet po jeho náhradě. Jeden z kandidátů Pascal Wehrlein nyní nastínil, proč před ním dostal přednost Valtteri Bottas.

Štítky: Mercedes Pascal Wehrlein Valtteri Bottas Zveřejněno 5. 01 2021 — Martin Vejdělek

Německý pilot patřil pod křídla Mercedesu, jeho zapojení by tedy bylo logické. I přes svůj mladý věk už měl za sebou mistrovský titul z roku 2015 v DTM, o rok později si nevedl špatně ani ve vozu Manoru ve formuli 1, kam jej stříbrné šípy dosadily.

„Stále si myslím, že ten rok byl velmi dobrý. Manor měl velmi málo peněz a zdrojů a další rok už nemohl závodit. Každopádně jsme odvedli dobrou práci a v Rakousku dokonce bodovali. Takže to byl dobrý rok, ale jeden rok zkušeností není v F1 mnoho.“

„Rozhodovalo se tehdy mezi mnou a Bottasem, přičemž on nakonec vyhrál. Důvodem bylo právě to, že jsem v té době jezdil formuli 1 jen rok, kvůli čemuž jsem měl docela málo zkušeností,“ ohlíží se nyní šestadvacetiletý pilot za důvody, proč nedostal lukrativní sedačku.

S mladým a dravým jezdcem by tehdy možná pokračovalo napětí, které mezi sebou měli Hamilton s Rosbergem. Toto Wolff se tomu chtěl v dalších letech vyhnout, a proto vsadil raději na klidného Fina, kterému v té době navíc dělal manažera.

Mercedes se zbavuje svých talentů

Jak se ukázalo, šlo o dobré rozhodnutí a během Bottasova angažmá se týmu povedlo čtyřikrát opanovat mistrovství jezdců i konstruktérů. Wolff se prý tehdy radil i s Alainem Prostem, který měl ve své době plno konfliktů s týmovým kolegou Ayrtonem Sennou.

„Když jsem začínal v Mercedesu, měl jsem diskusi s Alainem Prostem. Zeptal jsem se ho, co špatného se stalo mezi ním a Ayrtonem Sennou. Řekl, že někdy nevěděli, jestli mají podporu týmu, nebo ne, takže v tom vždy byla politika.“

„Já samozřejmě nemůžu hodnotit, co je na tom pravdy, ale faktem je, že měli tehdy i tak skvělou éru. My ale nechceme politikařit. Lépe řečeno politikaříme směrem ven, ovšem uvnitř nic takového neděláme. To bych nikdy nedovolil,“ ujišťuje brzy devětačtyřicetiletý Rakušan, který také popisuje důvody, proč je Mercedes tak zdravým prostředím.

„Chceme být transparentní a upřímní ke všem ostatním, vinit konkrétní nedostatky namísto osob a nechávat volnou ruku. Toto jsou hodnoty, které jsou pro nás nejdůležitější. Díky tomu jsem dobrým a zábavným místem, ve kterém se navíc stále posouváme kupředu.“

Z pohledu stříbrných šípů tedy šlo zpětně vzato o dobrý krok. Jak ale dopadl Pascal Wehrlein? Jeho slibně se rozvíjející kariéra nabrala směr dolů, přestože i v sezoně 2017 ve voze pomalého Sauberu dosáhl dvakrát na body a zcela zastínil svého týmového kolegu Marcuse Ericssona.

Poté se ovšem musel poroučet do méně prestižních sérií. Návrat do DTM v barvách Mercedesu skončil tentokráte až osmým místem v šampionátu. Sezonu a půl pak závodil ve formuli E, tam se však jen jednou probojoval na stupně vítězů a díru do světa neudělal.

Baumschlager testuje elektrickou Škodu Fabii pro Rally2