Palmer je pod tlakem. Skončí kariéra letošního nováčka ve formuli 1 už po prvním roce?

Pilot Renaultu Jolyon Palmer ví, že jeho kariéra ve formuli 1 je s každou vteřinou čím dál více v sázce. Zda bude v roce 2017 mít za koho jezdit, není jisté. Renault v minulých dnech dotáhl přestup Nika Hülkenberga z Force Indie, který s francouzským konstruktérem podepsal smlouvu na několik sezon. Je tedy jasné, že jeden ze stávající dvojice jezdců ve…

Štítky: Jolyon Palmer Renault Zveřejněno 20. 10 2016 — Šimon Trantina

Pilot Renaultu Jolyon Palmer ví, že jeho kariéra ve formuli 1 je s každou vteřinou čím dál více v sázce. Zda bude v roce 2017 mít za koho jezdit, není jisté.

Renault v minulých dnech dotáhl přestup Nika Hülkenberga z Force Indie, který s francouzským konstruktérem podepsal smlouvu na několik sezon. Je tedy jasné, že jeden ze stávající dvojice jezdců ve žlutém půjde z kola (a dost možná i z formule 1) ven.

O místo se Palmer pere s týmovým kolegou Kevinem Magnussenem a zřejmě také Estebanem Oconem, který byl s možným angažmá u Renaultu už dlouho spojován. „Největší tlak cítím v kvalifikaci, protože tam je to vše o jednom kole, nesmíte udělat žádnou chybu. Pokud nedáte dohromady dobré kolo tak končíte v Q1, což se stalo mě v Malajsii a Kevinovi v Japonsku, takže je zřetelné, že jsme pod velkým tlakem.

V závodech se cítím poněkud pohodlněji, protože je prostor pro napravení chyb, není to o jednom rychlém kole. S takovou odpovědností je to velmi těžké, musím všechny přesvědčit, že na to mám, to člověku svazuje ruce. Nesmíte dělat žádné chyby, ale když jste zas moc opatrní, jste i pomalí, takže musíte najít kompromis. Když se vám hlavou nemusí honit, že je v sázce vaše kariéra, je závodění určitě jednodušší,“ přiznává nervozitu Palmer, kterému se v Malajsii povedlo získat první mistrovský bod.

Očekává se, že mezi Palmerem a Magnussenem to bude ohledně smlouvy na příští rok padesát na padesát, neboť Esteban Ocon, juniorský pilot Mercedesu, je jedním ze žhavých kandidátů na prázdné místo po Hülkenbergovi ve Force Indii. Jednalo by se o podobnou dohodu jako mezi Manorem a Mercedesem ohledně Pascala Wehrleina, která Manoru zlehčuje nákup pohonných jednotek od anglicko-německého týmu.

„Myslím, že jako týmoví kolegové spolupracujeme výborně, máme dobrý vztah. Oba jsme otevření, ovšem že proti sobě tvrdě závodíme, ale jinak je mezi námi vše dobré a snažíme se odvádět společně co nejlepší práci pro tým.

Dobrá kooperace jezdců je nutná pro dosažení úspěchu, nám se to daří. Bohužel v tom příští rok nebudeme moci pokračovat, jedno místo už je obsazené. Mezi mnou a Kevem panuje velký respekt, na trati se však snažíme být lepší než ten druhý,“ říká syn bývalého jezdce formule 1 Jonathana Palmera.

Čtěte dále: Spojení Renault – Hülkenberg? Není co ztratit

Spojení Nico Hülkenberg-Force India bude platné již jen 4 závody. Kdo mu bude v dalších sezonách dělat týmového parťáka se stále neví

Spojení Nico Hülkenberg-Force India bude platné již jen čtyři závody. Kdo mu bude v dalších sezonách dělat týmového parťáka, se stále neví

Diskuse k článku

Napsat komentář