O’Ward věří, že Herta bude v roce 2027 v F1
Zatímco Pato O'Ward už čtvrtým rokem plní roli testovacího a rezervního pilota McLarenu, jeho soupeř z IndyCar Colton Herta to myslí vážně a příští rok vymění IndyCar za formuli 2. O'Ward věří, že se Herta do královské třídy dostane.
Pato O’Ward byl před několika lety spojován se sedačkou McLarenu, kterou nakonec získal Oscar Piastri a O’Ward se musel spokojit s rolí testovacího jezdce, přičemž letos “povýšil” na náhradníka. Formule 1 má však stále díky narůstající popularitě v USA snahu protlačit na startovní rošt amerického závodníka. Dalším pilotem, který míří do kokpitu formule 1, je O’Wardův soupeř z IndyCar Colton Herta.
Herta se však na rozdíl od O’Warda odvážně vzdal skvěle rozjeté kariéry za mořem. Aby nasbíral potřebný počet na superlicenci, příští rok si odbyde svůj debut ve formuli 2 s týmem Hitech. Kromě toho bude v F1 testovacím pilotem nově předchozího týmu Cadillac.
“Je velmi talentovaný. V IndyCar je skvělým soupeřem,” řekl O’Ward pro portál RACER. “Přeji mu jen to nejlepší. Šokovalo by mě, kdybych ho neviděl ve formuli 1 v roce 2027. Nemyslím si, že by tuto změnu udělal, kdyby pro něj tahle možnost nebyla na stole. Jsem z něj opravdu nadšený a moc mu přeji, aby se mu dařilo, protože bude naším zástupcem z IndyCar. Myslím, že v tom není jen za sebe – rozhodně má kolem sebe spoustu lidí, kteří mu fandí, aby se mu dařilo, a to nejen v rámci formule 2 příští rok. Chceme, aby se dostal do formule 1, a chceme, aby tam uspěl.”
Mexický závodník si ale dobře uvědomuje, že to pro Hertu nebude procházka růžovou zahradu, protože “pneumatiky jsou úplně jiné. Auto je mnohem horší než vůz IndyCar, takže z hlediska schopností a pocitu z auta rozhodně přechází na nižší úroveň. Jak jsem řekl, šokovalo by mě, kdyby to dělal jen tak. Určitě vím… no, vlastně nevím, ale opravdu doufám, že to tak je. Že to dělá proto, že má domluvené místo ve formuli 1, protože jinak mu IndyCar bude opravdu chybět. To vím jistě.”
Ačkoli je přechod do F2 riskantní, generální ředitel týmu Cadillac F1, Dan Towriss, namítl, že bez rizika nepřichází žádná odměna.
“Pro Coltona to byl vždycky sen – jezdit ve Formuli 1 – ale aby to dokázal, musel se vydat právě touto cestou,” řekl Towriss pro Sky Sports F1. “Musí podstoupit obrovské riziko. Nic není zaručeno. Tohle je F1, takže se chce naučit tratě, pneumatiky a projevit respekt k evropským formulovým závodům. Model přechodu z USA se v minulosti příliš neosvědčil, takže opravdu chceme vybudovat zázemí a znalosti, které jsou potřeba k tomu, abychom zjistili, jestli na to má, aby mohl jezdit ve formuli 1.”
Také podle Towrisse je “mimořádným talentem”, přestože výsledky tomu v porovnání s mnohonásobným šampionem příliš nenasvědčují: “Myslím, že spousta lidí se dívá na jeho výsledky v IndyCar a říká si: ‘No jo, ale nikdy nevyhrál titul, není jako Alex Palou.’ Jako majitel týmu na sebe v tomhle beru část odpovědnosti – občas se stalo, že jsme měli problémy v boxech nebo strategie nevyšla, ale Colton má obrovský talent a dokáže najít rychlost tam, kde ji ostatní nenajdou.”
Zdůrazňuje, že kdykoliv usedl do simulátoru McLarenu, Alpine, Red Bullu nebo Sauberu, vždy “ukázal obrovský potenciál i příslib pro místo ve formuli 1. A teď má tu šanci to dokázat. Musel si zvolit cestu, která je riskantní, bez jistoty místa. Opouští prostředí, které je pro něj teď pohodlné, aby vstoupil do něčeho, co je pro něj nové a nejisté – ale jak se říká, bez rizika není odměna.”






